پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 10327

بیانیه دانشگاهیان قم به مناسبت ۱۶ آذر

قم نيوز : قم نیوز: گردهمایی دانشجویان دانشگاه‌های استان قم همزمان با 16 آذر روز دانشجو در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.
بیانیه دانشگاهیان قم به مناسبت ۱۶ آذر
به گزارش قم نیوز، گردهمایی دانشجویان استان قم، در روز ۱۶ آذرماه که به نام روز دانشجو نام‌گذاری شده است در دفتر مقام معظم رهبری در قم با هدف، پاسداشت مقام دانشجو و تجدید بیعت و میثاق با امام راحل و مقام معظم رهبری و با شعار محوری «جبهه دانشجویی، استکبارستیزی، تمدن‌سازی» صورت گرفت.

دراین گردهمایی مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه بر ضرورت ولایت مداری، اتکا به خودباوری ملی در مقابل تهدیدات دشمنان تاکید کرده و خواستار تبیین اصول و ارزش های انقلاب برای عموم جامعه توسط فرهیختگان و قشر دانشگاهی شد.‬

دانشگاهیان قم در این گردهمایی بیانیه ای صادر کردند، در این بیانیه آمده است: با نام و یاد خدای متعال و با دورد به قلب عالم هستی حضرت ولی عصر(عج) و با سلام و درود به پیشگاه همه شهدای جبهه‌ی حق علیه باطل و آزادی خواهان، خصوصا، شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه امام راحل عظیم الشان.

این بیانیه می افزاید: محرم ماه بیعت آزادمردی و استکبار ستیزی، ماه فریاد هیهات من الذله و ماه بصیرت حقیقت طلبان عالم است. شکوه این قیام عظیم، سرتا سر تاریخ را فرا گرفته تا آنجا که برهیچ فرد منصفی در عالم پنهان نیست که انقلاب با شکوه ایران ثمره‌ی این روحیه‌ی عاشورایی است که در کالبد ملت ایران خصوصا قشر فرهیخته و با بصیرت دانشگاهی دمیده شده است.

در این بیانیه آمده است: نسل دانشگاهی در ۱۶ آذر ماه عهدی بست که برای رسیدن به قله عزت و اقتدار تا پای جان بایستد و تجلی این عهد را در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دست یابی به خودکفایی علمی به منصه‌ی ظهور گذاشته است. این روحیه ظلم ستیزی در سیری استکمالی همچنان در ابعاد فراملی و فرا منطقه ای در سایه‌ی بیداری مسلمانان جهان به حرکت خود ادامه می‌دهند تا به قیام جهانی منجی عالم بشریت منتهی گردد.

ما دانشجویان و دانشگاهیان پیرو خط امام و رهبری با بینش عمیق از شرایط حساس کنونی و درک لزوم وحدت و بصیرت در مقابله با فتنه‌های گوناگون جبهه‌ی استکبار؛ با مقام عظمی ولایت تجدید میثاق می‌کنیم که درجهت حفظ و صیانت از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران از هیچ خدمتی فروگذار نکنیم و با الگو گرفتن از سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در مقابل مستکبران جهان سرتعظیم فرود نیاوریم. ما الگوی لیبرال دموکراسی را همچون جبهه‌ی سوسیالیستی کمونیستی به زباله دان تاریخ خواهیم انداخت و پایه های پوشالی فرهنگ غرب را نابود خواهیم کرد. انشاالله

بار دیگر روز ۱۶ آذر فرارسید- روز دانشجو- روزی که دانشجویان این سرزمین نشان دادند که در برابر انحرافات و سرسپردگی طاغوتیان می‌ایستد و در این راه از بذل جان و اهدای خون خویش پروا ندارند؛ هر چند برسنگفرش دانشگاه ها و اگر چه در برابر رئیس جمهورآمریکا باشد.

دانشگاهیان قم در این بیانیه ضمن تبریک ۱۶ آذر ماه روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای گلگون کفن جنبش دانشجویی را هم گرامی داشته است.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdccm1qs.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما