يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 103442

ارتباط قلبی با امام زمان(ع) «احسن الحال» حقیقی است

قم نيوز : یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: «احسن الحال» در گرو ایجاد ارتباط بین انسان و امام زمان(عج) است و هر شخصی این مقام را کسب نماید به معنای واقعی کلمه توانسته است به «احسن الحال» حقیقی برسد.
ارتباط قلبی با امام زمان(ع) «احسن الحال» حقیقی است
ارتباط قلبی با امام زمان(ع) «احسن الحال» حقیقی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید حسین مومنی طی سخنانی در محفل معارفی امشب حرم بانوی کرامت گفت: شروع سال جدید برای اولیاء الهی از ماه شعبان آغاز می شود و اهل سلوک دقت زیادی در عملکرد خود نسبت به سال قبل خود دارند همانند اهل بازار که محاسبه دقیقی نسبت به کسب و کار خود انجام می‌دهند و نقاط قوت و ضعف خود را رصد می کنند که در سال جدید جلوی ضرر را بگیرند.

وی اظهار داشت: لازم است انسان هایی که اهل سیر و سلوک معنوی هستند در انتها و ابتدای سال نسبت به عملکرد خود محاسبه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در ابتدای سال شمسی باید نسبت به تغییر احوالات خود دقیق باشیم و «احسن الحال» را در باطن خود رقم بزنیم.

مومنی تاکید کرد: توجه به عبودیت و بندگی خدا را از ابتدای سال جدید تقویت کنیم نه اینکه شروع سال خدای ناکرده با معصیت همراه نباشد.

وی یادآور شد: یکی از مصادیق «احسن الحال» امیدواری به درگاه الهی و عدم انقطاع از رحمانیت الهی است چرا که قطع امید از رحمت الهی پوچی و هلاکت را به دنبال دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: ارتباط قلبی با خداوند و توجه به امور معنوی می تواند مسیر هدایت انسان را هموار سازد.

مومنی در ادامه گفت: شیطان همواره به دنبال به دام انداختن بندگان حقیقی خداوند است و انسان‌هایی که کنترل نفس نداشته باشند در دام شیطان گرفتار خواهند شد مگر اینکه خداوند حافظ انسان باشد و باید در ابتدای سال جدید از خداوند بخواهیم قدرت مقابله با شیطان را عطا نماید.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تاکید کرد: از خداوند باید بخواهیم در سال جدید به دنبال اعمالی باشیم که به واسطه آن اعمال، تقرب به درگاه الهی کسب نماییم و نسبت به وظایف بندگی از قبیل نماز و روزه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اینکه بتوانیم در ابتدای سال با تمام وجود رحمانیت و هدایت خداوند را در باطن خود نهادینه کنیم و از درگاه الهی مایوس نشویم و در گرفتاری ها به خداوند توکل و تکیه نماییم و قدرت خداوند را مافوق تمام قدرت ها بدانیم راه درست را می توانیم در طول سال طی نماییم.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: «احسن الحال» در گرو ایجاد ارتباط بین انسان و امام زمان(ع) است و هر شخصی این مقام را کسب نماید به  معنای واقعی کلمه توانسته است به «احسن الحال» حقیقی برسد.

مومنی اظهار داشت: افرادی همچون «علی بن مهزیار اهوازی» از مصادیق بارز کسانی هستند که توانستند با ایجاد ارتباط قلبی با امام زمان (ع) باطن خود را به «احسن الحال» تبدیل کنند و سعادت دنیا و آخرت را کسب نمایند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbafb85rhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما