سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : 103672

برخی کشورهای اسلامی در ابعاد مختلف قرآنی از ما قوی‌تر هستند

قم نيوز : مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: برخی کشورهای اسلامی همچون مصر در ابعاد مختلف قرآنی مثل حفظ، تلاوت‌های قرآنی و رسم قرائت قرآن کریم از کشور ما جلوتر هستند و قوی‌تر عمل کرده‌اند.
برخی کشورهای اسلامی در ابعاد مختلف قرآنی از ما قوی‌تر هستند
برخی کشورهای اسلامی در ابعاد مختلف قرآنی از ما قوی‌تر هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد حسن زمانی در نشست هم‌اندیشی جمعی از خطبا و واعظین کشور در خصوص جلسات خانگی قرآن کریم که شب گذشته در مرکز ۳۱۳ جمکران برگزار شد، با مقایسه فعالیت‌های قرآنی بین ایران و سایر کشورهای اسلامی بیان کرد: پیشرفت چشمگیر برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی از برکات انقلاب اسلامی است اما برخی کشورهای اسلامی همچون مصر در ابعاد مختلفی مثل حفظ، تلاوت‌های قرآنی و رسم قرائت قرآن کریم از کشور ما جلوتر هستند و قوی‌تر عمل کرده‌اند و ما در این زمینه‌ها عقب هستیم و این فعالیت‌ها در ایران کافی نیست.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در سایر کشورها ابراز کرد: در سفری که به کشور آلمان داشتم، مطلع شدم یکی از مسیحیان آلمانی ۱۲ جلد تفسیر قرآن کریم را تألیف و در جهان منتشر کرده بود؛ همچنین در دانشگاه سوربن پاریس دیداری داشتم که پس از مطالعه پژوهش‌های قرآنی آنها، متعجب شدم؛ در آنجا پژوهش‌هایی همچون جایگاه حیوانات در قرآن کریم به صورت منظم و مستند به آیات قرآن انجام شده بود.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور، ترویج جلسات خانگی قرآن کریم را فعالیتی بسیار ضروری و ارزشمند دانست و افزود: پیشنهاد می‌شود که ضمن فعالیت در این زمینه، به مجموعه بایسته‌های قرآنی کشورمان نگاهی جامع داشته باشیم و در همه عرصه‌ها فعالیت کنیم.

وی اضافه کرد: همگانی کردن آموزش روخوانی قرآن کریم در بین همه طبقات جامعه، فرهنگ‌سازی تلاوت قرآن در همه ایام، ترویج مطالعه ترجمه آیات قرآن همراه با قرائت متن عربی در مجالس، مساجد و جلسات خانگی، تربیت آموزش‌های قرآنی همچون تجوید، صوت و لحن، حفظ و مفاهیم در همه مراکز آموزشی و... از جمله مهمترین فعالیت‌هایی است که باید در کشور جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcguw9qxak9z34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما