چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 103681
منبع : قم نیوز

توسعه کهک قم متناسب با شرایط زیست محیطی این شهرستان باشد

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: توسعه صنعتی و خدماتی در شهرستان کهک در این استان باید متناسب با شرایط زیستی و وضعیت اقلیمی این منطقه ارزشمند باشد.
توسعه کهک قم متناسب با شرایط زیست محیطی این شهرستان باشد
توسعه کهک قم متناسب با شرایط زیست محیطی این شهرستان باشد
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با فرماندار شهرستان کهک در سخنانی اظهار داشت: این شهرستان در هر دو حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی دارای ظرفیت های بسیار چشمگیری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به حضور گسترده گردشگران در شهرستان کهک، توسعه صنعتی، خدماتی و گردشگری در این منطقه باید متناسب با شرایط زیستی و وضعیت اقلیمی آن باشد، خاطرنشان کرد: به طور حتم باید برای عدم استقرار صنایع آلاینده و توسعه صنعت پاک و سبز در کهک برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به طرح توسعه شهرک صنعتی سیرو، بر ضرورت ساماندهی چاههای ذغال صرم تأکید کرد و گفت: فعالان تولید ذغال در این منطقه باید به دنبال راه اندازی واحدهای صنعتی بدون آلایندگی در شهرک های تخصصی مربوطه باشند.

وی لزوم توجه بیشتر به مدیریت پسماندها و نخاله های ساختمانی شهرستان کهک را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: باید جانمایی مناسبی برای تخلیه پسماندهای شهرها و روستاهای این شهرستان به صورت تجمیعی انجام شده و از تفکیک غیربهداشتی زباله در محل تخلیه به شدت جلوگیری شود.

موسوی با بیان اینکه باید برای حفظ کاربری باغ های شهرستان کهک تلاش شود، تصریح کرد: تعامل و هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و نظارتی در شهرستان تازه تأسیس کهک بسیار مهم بوده و باید از تخلفات زیست محیطی در منطقه به شدت جلوگیری شود.

وی در پایان با اشاره به تنوع زیستی ارزشمند در منطقه شکار ممنوع کهک، گفت: ارتقاء سطح حفاظتی، ساخت پاسگاه های محیط بانی، عدم تجاوز به حقابه های زیست محیطی و حفظ و حراست این زیستگاه طبیعی از دست اندازی صنایع و متخلفان، بسیار اهمیت دارد.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcg7w9qqak9z34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما