پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 104061

اختصاص۱۴۷ میلیارد تومان بودجه برای تملک فاز ۵ عمار یاسر قم

قم نيوز : مدیر منطقه هفت شهرداری قم از اختصاص 147 میلیارد تومان بودجه برای تملک فاز 5 عمار یاسر در سال 1401 خبر داد و گفت: تعداد پلاک‌های تملک نشده فاز 5 عمار یاسر تا ریل راه‌آهن 84 مورد بوده که شهرداری آماده توافق با مالکان این املاک است.
اختصاص۱۴۷ میلیارد تومان بودجه برای تملک فاز ۵ عمار یاسر قم
اختصاص۱۴۷ میلیارد تومان بودجه برای تملک فاز ۵ عمار یاسر قم
به گزارش قم نیوز محمد رمضانی به تشریح پیشرفت فاز ۵ عمار یاسر پرداخت و اظهار داشت: این پروژه به‌عنوان مهم‌ترین پروژه منطقه هفت شهرداری بوده و برای آن در سال ۱۴۰۱ اعتبار ویژه‌ای برای تملک در نظر گرفته‌شده تا بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی اعتبار تملک فاز ۵ عمار یاسر را در سال ۱۴۰۱ عددی بالغ‌بر ۱۴۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه تملک سال ۱۴۰۱ که به این منطقه اختصاص داده‌شده حدود ۱۴۷ میلیارد تومان مربوط به تملکات این پروژه است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم اراده و همت مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ را تکمیل و بهره‌برداری این پروژه دانست و ابراز کرد: دلایل زیادی برای عدم تکمیل این پروژه وجود دارد و تنها به شهرداری مربوط نیست، البته کمبود بودجه و عدم توافق شهروندان با شهرداری تأثیر زیادی در طولانی شدن این پروژه داشته است.

وی از آغاز عملیات تخریب بعضی از پلاک‌های خریداری‌شده از هفته آینده خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه تعدادی از پلاک‌های مسئله‌دار مسیر در چند ماه گذشته خریداری‌شده و عملیات تخریب به‌زودی آغاز می‌شود تا پروژه متوقف نشده و بتوانیم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، عرشه و مباحث عمرانی آن را پیش ببریم.

رمضانی از تشکیل تیم تملک در منطقه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: جلسات ویژه‌ای با اعضای کارگروه تملک شهرداری مرکز به‌صورت هفتگی برگزارشده و مدیریت شهری در تلاش است، این پروژه به‌صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و برنامه تملک تنها تا خیابان بیگدلی ختم نشود.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری در تملک ملک‌های مسیر پروژه تا راه‌آهن مطرح کرد: هر شهروندی که در طول مسیر پروژه ملک داشته می‌تواند برای واگذاری آن به شهرداری مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای فروش ملک خود به شهرداری انجام دهد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم تعداد پلاک‌های تملک نشده مسیر تا ریل راه‌آهن را ۸۴ مورد اعلام کرد و گفت: بانک املاک شهرداری املاک مرغوبی در پردیسان و چند قطعه در شهرک زین‌الدین را برای تملک این پروژه اختصاص داده و شرایط خوبی برای شهروندان ایجادشده است.

وی تعداد کل املاک فاز ۵ عمار یاسر را ۱۸۶ پلاک اعلام کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۲ پلاک تملک شده و ۸۴ پلاک باقی‌مانده که تا محور بیگدلی ۲۹ پلاک، تا خیابان دورشهر ۳۵ پلاک و تا راه‌آهن ۲۲ پلاک هنوز تملک نشده که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ تملک آن انجام شود.

رمضانی در پایان از انجام توافقات اولیه با چهار ملک خبر داد و افزود: چهار ملکی که تنها حیاط آن‌ها در طرح است، با مجوز شهردار و توافق مالکان به‌زودی تخریب می‌شود و قبل از توافق‌نامه قانونی مسائل مالی آن‌ها تأمین‌شده و برای شمع گذاری آماده می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmxevvuqeyyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما