پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : 104506

آغاز عملیات اجرایی مرمت مجموعه بازار تاریخی قم

قم نيوز : مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از آغاز عملیات اجرایی مرمت مجموعه بازار تاریخی قم از محل اعتبارات ملی و استانی خبر داد.
آغاز عملیات اجرایی مرمت مجموعه بازار تاریخی قم
آغاز عملیات اجرایی مرمت مجموعه بازار تاریخی قم
به‌گزارش قم نیوز علیرضا ارجمندی  با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری شهرداری قم و اداره‌کل میراث‌فرهنگی در سامان‌دهی اماکن تاریخی قم با محوریت بازار کهنه قم اظهار کرد: طبق تعهدات میراث‌فرهنگی در این تفاهم‌نامه، عملیات مرمت مجموعه بازار تاریخی قم شامل بازار کهنه، نو و تیمچه با هزینه حدود ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز شد.

وی افزود: اقدام‌های مرمتی در این پروژه شامل استحکام بخشی پایه‌ها، سبک‌سازی، عایق‌کاری و مرمت بام، اندود کاهگل و کف‌پوش بام، مرمت پوشش استحفاظی تیمچه بزرگ، ساخت و مرمت درهای چوبی سنتی، نصب درب‌های تیمچه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به این که شهرداری با اصلاح زیرساخت‌ها و کف‌سازی بازار کهنه به تعهدات خود عمل کرده است، گفت: مشارکت و همراهی کسبه، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در احیای بازار سنتی قم مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی دارد، ادامه داد: بازار کهنه قم برای سامان‌دهی و تبدیل شدن به بازارچه دائمی صنایع‌دستی نیازمند تسهیلات و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است.

بازار نو و کهنه به شماره ۱۹۳۷ و تیمچه بزرگ با شماره ۱۹۰۲ اواخر سال ۱۳۷۶ به ثبت ملی میراث فرهنگی رسیده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzo0f9yt0zk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما