دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 1046
دهناد تأکید کرد:

برنامه‌ریزی برای رفع نیازهای قم وابسته به آمار دقیق است

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه ریزی استاندار قم تدوین و تبیین برنامه‌دقیق و رفع نیاز‌های قم را وابسته با تهیه آمار دقیق عنوان کرد.
برنامه‌ریزی برای رفع نیازهای قم وابسته به آمار دقیق است
به گزارش قم نیوز، سید رضا دهناد صبح دوشنبه در مراسم نواختن زنگ سرشماری که در دبیرستان شهید سید مجتبی نواب صفوی قم برگزار شد، اظهار داشت: تدوین و تبیین برنامه خوب وابسته به آمار و اطلاعات دقیق است.

وی افزود: کشور ایران طی پنج سال اخیر پیشرفت و تحول‌های بسیار خوبی داشته است بنابراین با توجه به این پیشرفت نیازمند استخراج اطلاعات و آمار دقیق هستیم.

معاون برنامه ریزی استاندار قم تصریح کرد: حضور فعال همشهریان در این طرح بزرگ ملی در حقیقت مشارکت عملی مردم در برنامه‌های استان و کشور است.

وی با اشاره به دوم آبان ماه روز آمار و برنامه ریزی، اظهار داشت: امروز یکی از طرح‌های بزرگ ملی کشور که طرح سرشماری است در سراسر کشور و قم اجرا خواهد شد.

منشأ هر برنامه و اقدامی داشتن آمار و اطلاعات دقیق است
دهناد گفت: اهمیت آمار، اطلاعات و برنامه ریزی بسیار زیاد است و منشأ هر برنامه و اقدامی داشتن آمار و اطلاعات دقیق است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه امروز نیاز جوامع متنوع است بنابراین داشتن آخرین آمار از وضعیت کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار قم افزود: اگر بخواهیم برای همه نیازهای قم در همه بخش‌ها ازجمله بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم اولین گام داشتن آمار دقیق است.

وی اظهار داشت: برای استفاده درست از سرمایه‌های کشور در راستای نیازها باید به مقوله آمار و اطلاعات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

دهناد گفت: دانش آموزانی موفق بوده‌اند که برای وقت و امکانات موجود خود برنامه ریزی دقیقی کرده‌اند.

وی ابراز داشت: کشور ایران از لحاظ منابع طبیعی و تنوع آن در بین کشورهای دنیا دارای رتبه ۱۷ است و تمامی عناصر جدول مندلیف در کشور ما وجود دارد اما رتبه ما از لحاظ بهره و استفاده درست از منابع طبیعی در بین کشورهای دنیا رتبه ۶۰ است.

معاون برنامه ریزی استاندار قم ادامه داد: بنابراین ایران باید در استفاده بهینه از منابع طبیعی دقت کند و برای آن برنامه‌ریزی مناسب و دقیق داشته باشد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.0qsa2bqxela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما