يکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 1001
در سرشماری سال 90 در قم؛

320 هزار خانوار قمی سرشماری می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان قم گفت: در سرشماری سال 90 در استان قم، برآورد شده است که 320 هزار خانوار مورد سرشماری قرار می‌گیرند.
320 هزار خانوار قمی سرشماری می‌شوند
به گزارش قم نیوز، سیدرضا دهناد امروز با اشاره به لزوم انجام سرشماری در کشور اظهار کرد: با انجام سرشماری و جمع‌آوری اطلاعات و آمار، منابع کشور و بیت‌المال درست مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای امر سرشماری از مدت‌ها قبل انجام شده است، ادامه داد: شش ستاد به جز ستاد اصلی که در معاونت برنامه‌ریزی استانداری مستقر است، در زمینه سرشماری فعالیت می‌کنند.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان قم با اشاره به هماهنگی با مناطق شهرداری عنوان کرد: در هر منطقه شهرداری ستاد ایجاد شده است که مسئول آن مشخص بوده و مدیریت ۸۱۶ نفر آمارگیر را به عهده دارند.

دهناد خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی به منظور اینکه ماموران آمارگیر بتوانند با دقت کار خود را انجام دهند برگزار شده و در مرحله اول ۶۰ نفر به عنوان مدرس تربیت شدند که این افراد آموزش تمام عوامل را به عهده دارند.

به گفته وی یک هزار و ۴۰۰ نفر در این طرح شرکت دارند که ۸۱۶ نفر به عنوان آمارگیر و مابقی به عنوان اعضای ستاد فعالیت می‌کنند.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان قم تصریح کرد: در سرشماری سال ۹۰ در استان قم، برآورد شده است که ۳۲۰ هزار خانوار مورد سرشماری قرار می‌گیرند.

دهناد عنوان کرد: به منظور مشارکت مردم در امر سرشماری، اهمیت این موضوع باید تبیین شود.

وی بیان کرد: در طرح سرشماری امسال چند‌ سؤال جدید اضافه شده است و انجام سرشماری ۲۰ دقیقه بیشتر زمان می‌برد بنابر این مردم با دقت و حوصله به این سؤالات پاسخ دهند.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان قم عنوان کرد: افراد به منظور شرکت در امر سرشماری باید شناسنامه، کارت ملی و یکی از قبوض آب، برق و گاز را در دسترس قرار داده و به سؤالات جواب دهند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.z0f2yt0zfa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما