چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 10460

هفتمین نمایشگاه دام و طیور در قم برپا شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برپایی هفتمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، ادوات کشاورزی و صنایع وابسته از ۲۱ تا ۲۴ آذرماه خبر داد.
هفتمین نمایشگاه دام و طیور در قم برپا شد
به گزارش قم نیوز، حسین علی‌بیگی با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، ادوات کشاورزی و صنایع وابسته اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی تجهیزات و ارائه اطلاعات شرکت‌های فعال در زمینه دام، طیور و آبزیان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند به طور مستقیم با تولیدکنندگان تجهیزات و خوراک دام در این نمایشگاه ارتباط برقرار کرده و در زمینه فناوری‌های جدید در این حوزه اطلاعات کسب ‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: ۴۶ شرکت در نمایشگاه دام و طیور شرکت دارند و آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی خود را در این نمایشگاه به تولیدکنندگان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های استان قم در زمینه دام و طیور گفت: استان قم کمتر از یک درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده است و در زمینه تولید ۳.۴ درصد گوشت قرمز، هفت درصد تخم مرغ، ۱.۴ درصد شیر و ۲.۴ درصد گوشت مرغ کشور فعالیت دارد.

علی‌بیگی خاطرنشان کرد: استان قم به صورت سالانه ۳۳ هزار و ۲۰۰ تن تولید گوشت مرغ و ۳۸ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز، ۵۹ هزار تن تخم مرغ و ۱۴۸ هزار تن شیر تولید می‌کند که این تولیدات علاوه بر استان قم سایر استان‌ها را پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: تنها ۷۶ درصد تولیدات مرغ، ۳۳ درصد تولیدات گوشت قرمز، ۲۱ درصد تولیدات تخم مرغ و ۸۹ درصد تولیدات شیر در استان مصرف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: اشتغال‌زایی بخش دام و طیور ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر بوده و ۷ هزار و ۴۰۰ واحد در استان در این زمینه فعال است.

نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، ادوات کشاورزی و صنایع وابسته استان قم از ۲۱ تا ۲۴ آبان‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان قم واقع در انتهای خیابان خاکفرج پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcawyn6.49nwi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما