دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : 104641

معاون دادستان قم: تبلیغات عرضه و استعمال دخانیات ممنوع است

قم نيوز : معاون قضایی حقوق عامه دادستان قم گفت: بر اساس مواد ۴ و ۱۰ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و مواد ۲ تا ۶ آئین‌نامه اجرایی همین قانون، هرگونه تبلیغات محصولات دخانی در سطح شهر و فضای مجازی به هر نحو ممنوع و جرم تلقی می‌شود.
معاون دادستان قم: تبلیغات عرضه و استعمال دخانیات ممنوع است
معاون دادستان قم: تبلیغات عرضه و استعمال دخانیات ممنوع است
به گزارش قم نیوز معاون قضایی حقوق عامه دادستان قم، با تأکید بر ضرورت آموزش و اقناع آحاد جامعه در زمینه قوانین و مقررات ناظر بر نحوه عرضه مواد دخانی و مصرف آن، اظهار کرد: بر اساس مواد ۴ و ۱۰ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و مواد ۲ تا ۶ آئین نامه اجرایی همین قانون، هرگونه تبلیغات محصولات دخانی در سطح شهر و فضای مجازی به هر نحو ممنوع و جرم تلقی می‌شود.

علی اصغر سلطانی در جلسه کارگروه ساماندهی صنوف عرضه کننده محصولات دخانی که در دادسرای قم با حضور نمایندگان نهادهای مسئول برگزار شد بر فعال شدن دبیرخانه و دستگاه‌های مسئول در این حوزه تأکید کرد و گفت: دسترسی آحاد جامعه به مواد دخانی در سطح شهر باید محدود گردد.

معاون حقوق عامه دادستانی با تاکید بر جایگاه فرهنگی استان قم و فضای معنوی شهر مقدس قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) گفت: مراکز مجاز فروش مواد دخانی باید از حرم مطهر، نهادهای فرهنگی و مراکز آموزشی فاصله داشته باشند و سازمان صمت با همکاری دستگاه‌های تابع، مسئول بازرسی و نظارت در این حوزه است.

سلطانی با اشاره به اینکه هیچ تابلوسازی حق ساختن تابلوی تبلیغات مواد دخانی را ندارد، تصریح کرد: با عنایت بر جرم بودن تبلیغات دخانیات، برای جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی و صفحات مجازی تبلیغی مهلت تعیین و ابلاغ شده است و در صورت مشاهده تخلفات، پیگیری و برخورد قضایی در این خصوص صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdoo0ffyt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما