چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : 104666
نماینده مردم قم در مجلس:

آشنایی گردشگران خارجی با فرهنگ ایران گامی جهت رفع ایران هراسی است

قم نيوز : نماینده مردم قم در خانه ملت گفت: اگر گردشگران خارجی را با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی آشنا کنیم قطعاً گامی مثبتی در راستای رفع ایران هراسی برداشته ایم.
آشنایی گردشگران خارجی با فرهنگ ایران گامی جهت رفع ایران هراسی است
آشنایی گردشگران خارجی با فرهنگ ایران گامی جهت رفع ایران هراسی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با تاکید بر اینکه گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت ثبت شده است، اظهار کرد: توسعه و رشد این صنعت در ایران با مشکلات و موانعی مواجه است ولی نیازمندیم که در آن به بلوغ و رشد علمی دست یابیم.

وی ایران هراسی را یکی از موانع سفر گردشگران به کشورمان عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم گردشگران خارجی را در ایران با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی آشنا کنیم قطعاً گامی مثبتی در راستای رفع ایران هراسی ایجاد کرده‌ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر و افزایش زمان اقامت آنان را امری ضروری برای توسعه گردشگری برشمرد و ابراز کرد: توسعه و رشد گردشگری باعث رونق اقتصاد و اشتغال آفرینی است و باید برنامه ریزی صحیح برای آن داشته باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت این اداره کل ارائه کرد و گفت: آغاز مرمت بازار کهنه با در نظر گرفتن کارکردهای سه‌گانه صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی، پیگیری برای راه اندازی موزه انقلاب اسلامی در بیت امام خمینی (ره) و تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی بازار اختصاصی انگشتر ایران در قم از جمله اقدامات در دست اقدام است.

علیرضا ارجمندی همچنین از تخصیص زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در اتوبان قم تهران با عنوان شهر عقیق به منظور استقرار صنف انگشترساز قم، خبر داد و گفت: شهر عقیق قم جنبه بین المللی خواهد داشت و در آن مراکزی همچون آزمایشگاه تخصصی سنگ، مرکز علمی و کاربردی زیورآلات سنتی، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و مراکز فروش راه اندازی خواهد شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaiyn6i49nwi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما