يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 10536
هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س)

همایش ادبی «ماه خرابه نشین» برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: همایش ادبی «ماه خرابه نشین» به مناسبت روز جهانی حضرت رقیه(س) با حضور بیش از ۱۰۰ شاعر آیینی آذری زبان در قم برگزار می‌شود.
همایش ادبی «ماه خرابه نشین» برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید بشیر حسینی تصریح کرد: نخستین همایش ادبی «ماه خرابه نشین» با حضور بیش از ۱۰۰ شاعر آیینی آذری زبان و با موضوع حضرت رقیه(س) روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در زینبیه حضرت رقیه(س) مرندی‌های مقیم قم برگزار می‌شود.

مسئول جامعه ادبی نیر با اشاره به برنامه‌های این همایش خاطرنشان کرد: این همایش برای نخستین بار در سطح استان قم برگزار می‌شود که تنی چند از شاعران آیینی آذری زبان و یک شاعر آیینی فارسی زبان اشعاری را با موضوع حضرت رقیه(س) قرائت می‌کنند.

دبیر نخستین همایش ادبی ماه خرابه نشین همچنین از ارائه فراخوان ارسال اشعار با موضوع حضرت رقیه(س) خبر داد و اظهار داشت: فراخوان ارسال آثار به این همایش سال آینده به صورت استانی اجرا می‌شود و شاعران آذری زبان و فارسی زبان می‌توانند اشعار خود را با موضوع حضرت رقیه(س) به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی افزود: حضرت رقیه(س) دختر سه ساله امام حسین(ع) دارای کرامات و فضایل فراوانی است که متأسفانه تاکنون چندان به آن پرداخته نشده است، بر همین اساس در قالب فراخوانی کرامت‌های ایشان نیز گردآوری شده و در قالب مجموعه‌ای منتشر می‌شود.

حسینی همچنین با اشاره به مظلومیت حضرت رقیه(س) خاطرنشان کرد: با توجه شبهه افکنی‌های دشمنان اسلام و مخالفان با فرهنگ عاشورا علیه حضرت رقیه(س) برگزاری چنین همایش‌هایی به ویژه در سطح حسینیه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcepn8z.jh87xi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما