يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب : 10560

پاسخ آیت الله صافی به شبهه ای درباره حضرت رقیه(س)

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در قم در پاسخ به سوالی نظر خود را در خصوص حضرت رقیه (س) دختر امام حسین (ع) و همچنین بارگاه منتسب به وی بیان کرد.
پاسخ آیت الله صافی به شبهه ای درباره حضرت رقیه(س)
به گزارش قم نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع، در متن این سوال آمده است: بفرمایید آیا طبق تاریخ و روایات معتبر، امام حسین(ع) دختری به نام رقیه داشته اند یا خیر؟ آیا تردید در وجود چنین فرزندی و نیز انتساب بارگاه مطهر دمشق به ایشان جایز است؟

آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به این سووال آورده است: طبق بعض کتب مقاتل و تاریخ، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) چنین فرزندی داشته اند که در شام رحلت کرده اند، علاوه بر شهرت این موضوع، به طور کلی مشاهد و مقامات مشرفه از جهت انتساب به اهل بیت(س) مزار، مورد تجلیل و احترام است چنان که شهرت اشخاص به سیادت جایز الانکار نیست.

وی افزوده است: شهرت مثل این بارگاه مقدس نیز مخصوصا با توجه به قرائن معتبر مورد انکار نیست، این مشاهد و روضه های مقدسه سادات عظام و مفاخر اسلام نیز از این جهت که از مراکز ذکر فضایل آن بزرگواران و تبلیغات اسلامی و ذکر دعا است باید محترم باشد و این تردیدها بی جا است و سزاوار نیست.

انتهای پیام/۱۱6/
https://qomnews.ir/vdcbgsb8.rhbg0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما