دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 106577

بارندگی امسال در قم پایین‌تر از متوسط بلند مدت خواهد بود

قم نيوز : کارشناس هواشناسی قم گفت: بر اساس آخرین اطلاعات نقشه‌های هواشناسی، در سال آبی امسال به‌ویژه برای مهر و آبان ماه بارندگی پایین‌تر از متوسط بلندمدت خواهد بود.
بارندگی امسال در قم پایین‌تر از متوسط بلند مدت  خواهد بود
بارندگی امسال در قم پایین‌تر از متوسط بلند مدت خواهد بود
به گزارش قم نیوز محمدرضا قاضی کارشناس هواشناسی قم افزود: آنچه از نقشه‌های هواشناسی می‌توان پیش‌بینی کرد این است که در ماه‌های آذر و دی بارندگی بهبود یابد و مقداری بالاتر از میانگین بلندمدت شود.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی، اضافه کرد: به نظر می‌رسد در بهمن و اسفندماه نیز بارش قابل‌توجهی در استان ثبت نشود.

وی ادامه داد: سال گذشته زمستان خوبی از نظر بارش بود، ولی بارش‌ها به‌صورت ناگهانی رخ می‌داد که کمکی به پر شدن سد و منابع آبی استان نکرد و برای بهبود وضعیت کشاورزی نیز مناسب نبود.

به گفته قاضی، بخشی از این بارش‌های ناگهانی نیز در تابستان امسال بود که همانند سال گذشته قابلیت ذخیره شدن نداشت و برای مصارف کشاورزی نیز مناسب نبود.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcd590f5yt0zk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما