پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 10673
معاون برنامه ریزی استانداری:

قم دومین شهر مسافرپذیر کشور است

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه ریزی استانداری قم گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران استان قم دومین شهر مسافرپذیر کشور است.
قم دومین شهر مسافرپذیر کشور است
به گزارش قم نیوز، سیدرضا دهناد روز پنج شنبه با تشریح نتایج طرح آمارگیری از گردشگران ملی که در نیمه نخست سال گذشته اجرا شد،در خصوص مهم ترین یافته های این طرح افزود: طرح آمارگیری از گردشگران ملی توسط مرکز آمار ایران ابتدا در سال ۸۷ به صورت چهار فصل برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از آن در سال ۱۳۹۰ تنها در دو فصل بهار و تابستان این طرح به اجرا درآمد و در سال ۱۳۹۱ نیز این طرح برای فصل بهار و تابستان اجرا شده که نتایج آن پس از استخراج اطلاع رسانی خواهد شد.

وی هدف اجرای این طرح را جمع آوری آمار و اطلاعات فعالیت های گردشگری خانوارهای ایرانی مانند تعداد سفر، مقصد، محل اقامت، هزینه های سفر، نوع وسیله نقلیه مورد استفاده و ویژگی های اجتماعی اعضای خانوار به منظور برنامه ریزی برای توسعه صنعت گردشگری ذکر کرد.

دهناد تصریح کرد: جامعه آماری این طرح کل خانوارهای ایرانی در سال ۱۳۹۰ بوده است که به روش نمونه گیری و مراجعه آمارگیران به خانوارها و تکمیل پرسشنامه انجام شده است.

وی ادامه داد: از نتایج این طرح آمارگیری مربوط به استان قم می توان به برآورد تعداد سفرهایی که از سراسر کشور به استان قم شده است.

وی با اشاره به سهم و جایگاه استان قم در بین استان های کشور افزود: بر اساس نتایج این طرح از ۱۲۷ میلیون سفر که در نیمه نخست (فصل بهار و تابستان) سال گذشته خانوارهای کشور داشته اند.

دهناد بیان داشت: فقط در نیمه نخست سال ۹۰ استان قم با هفت میلیون و ۲۰۰ هزار سفر بعد از مشهد جایگاه دوم مقصد سفرهای گردشگری خانوار های کشور را به خود اختصاص داد. وی یادآور شد: استان قم نزدیک به شش درصد از کل سفرهای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج بدست آمده از این طرح بیش از ۴۳ درصد مسافران استان قم در نیمه نخست سال ۱۳۹۰ در قم اقامت شبانه داشته اند و ۵۷ درصد بدون اقامت شبانه به قم سفر کرده اند.

دهناد افزود: بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شب اقامت در قم در دوره زمانی اجرای این طرح برآورد شده است.

وی ادامه داد: در هر شب از نیمه نخست سال ۱۳۹۰ به طور متوسط نزدیک به ۴۰ هزار نفر مسافر در قم اقامت داشته اند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgw39q.ak9zu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما