جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : 10709
عضو شورای منتخب تفسیر خبر داد:

راه اندازی مجمع عالی تفسیر در حوزه علمیه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مدرسه عالی تفسیر قرآن گفت: شورای منتخب اساتید تفسیر قرآن نشست‌هایی با مراجع تقلید برگزار کردند و بنا شد شورای عالی تفسیر در حوزه علمیه شکل بگیرد تا تلاش‌های قرآنی حوزه گسترده‌تر شود.
راه اندازی مجمع عالی تفسیر در حوزه علمیه
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمرتضی میرکتولی،‌ مدیر مدرسه عالی تفسیر قرآن و عضو شورای منتخب تفسیر در هفتمین همایش مفسران قرآن که در مدرسه آیت‌‌الله گلپایگانی برگزار شد، گفت: حوزه علمیه نیازمند وجود اساتید تفسیر قرآن است، اگر این اساتید مسؤولیت ترویج قرآن در حوزه را بر عهده نگیرند امر قرآن در حوزه علمیه ترویج نمی‌شود.

وی به طرح‌های ارائه شده برای ترویج قرآن اشاره کرد و افزود: پس از امتحانات مرحله اول در سال آینده درس تفسیر المیزان سوره مبارکه اسرا در پایه ۹ و سوره مبارکه کهف در پایه ۱۰ رسمیت پیدا می‌کنند که طلاب باید مانند دروس اصلی در آن شرکت کنند که این امر نیازمند توجه اساتید حوزه علمیه است.
مدیر مدرسه عالی تفسیر قرآن خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال ناهماهنگی در میان اساتید، مدارس، طلاب و مدیریت اتفاق افتاد، بسیاری از درس‌ها ارائه شد اما طلبه‌ای شرکت نکرد و گاه طلاب مراجعه می‌کردند اما شرایط برگزاری کلاس‌ها وجود نداشت.

وی ادامه داد: همچنین شورای منتخب اساتید تفسیر قرآن نشست‌هایی با مراجع مانند آیت‌الله جوادی آملی، آّیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی برگزار کردند و بنا شد شورای عالی تفسیر در حوزه علمیه شکل بگیرد تا تلاش‌های قرآنی حوزه گسترده‌تر شود.

حجت‌الاسلام میرکتولی با اشاره به یکی دیگر از فعالیت‌های شورای منتخب تفسیر ادامه داد: انتقال مدرسه عالی تفسیر و دبیرخانه شورای منتخب تفسیر به مدرسه مرحوم آیت‌الله گلپایگانی به دلیل قرار گرفتن قرآن در متن حوزه علمیه صورت گرفت.
وی افزود: امیدواریم با حضور این دبیرخانه در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی بتوانیم تعامل بهتری با اساتید و طلاب علاقه‌مند به علوم قرآنی داشته باشیم.

عضو شورای منتخب تفسیر خاطرنشان کرد: همچنین سایتی به نام مفسران حوزه شکل گرفت که این سایت رسما کار خود را آغاز کرده است.
وی به دلایل راه‌اندازی این سایت و فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید با حوزه‌های اهل سنت در شبهات اعتقادی که مطرح می‌شود، حضور داشته باشیم و از حریم اسلام دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام میرکتولی با اشاره به این‌که تعامل خوبی میان مدیریت جدید حوزه‌های علمیه و دبیرخانه شورای منتخب تفسیر شکل گرفته است، ادامه داد: نشست‌های اساتید تفسیری قرآن با آیت‌الله جوادی آملی برای آموزش کلیدهای تفسیر قرآن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که نشست هشتم مفسران قرآن در پایان سال تحصیلی ۹۱ برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در ماه رمضان و در موسم عزاداری سالار و سرور شهیدان با همکاری سازمان ارتباطات بین‌المللی تعدادی از فضلا در قالب سفر تبلیغی به خارج از کشور اعزام شدند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgyu9q.ak9zz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما