دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۰۶
کد مطلب : 10798
رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی:

پایان نامه های حوزوی با رویکرد تقریب مذاهب اسلامی نگاشته شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس جدید پژوهشگاه مطالعات تقریبی خواستار سوق دادن پایان نامه های حوزوی به سمت و سوی تقریب مذاهب اسلامی شد و گفت: نظریه پردازی در عرصه تقریب مذاهب اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
پایان نامه های حوزوی با رویکرد تقریب مذاهب اسلامی نگاشته شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین مختاری عصر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید برای برقراری ارتباط و تعامل با علما و اندیشمندان مسلمان، حداقل بر یک زبان خارجی تسلط داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید برای مقابله با توطئه های دشمنان، راه های نفوذ و نقشه های شوم آنها برای ایجاد رخنه در جهان اسلام را به خوبی بشناسیم، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های علمی و تخصصی و برقراری گفتگوهای سازنده میان مسلمانان، قطعا می تواند دسیسه های دشمنان اسلام را خنثی سازد.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به گسترش اسلام هراسی در جهان غرب از سوی دشمنان و بدخواهان، تصریح کرد: دشمنان همواره از اتحاد و همدلی مسلمانان در هراس بوده و به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان فرق و مذاهب اسلامی بوده و خواهند بود.

وی در پایان اظهار داشت: همه علما و اندیشمندان مسلمان در کشورهای اسلامی باید زمینه برای تقریب مذاهب اسلامی را فراهم آورده و با تکیه بر نقاط اشتراک، فضای اتحاد و همدلی را در میان مسلمانان بوجود بیاورند تا همه از آثار و برکات این اتحاد و یکپارچگی بهره مند شوند.

در مراسم تودیع و معارفه رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی حجت الاسلام محمدحسین مختاری به عنوان رییس جدید این پژوهشگاه معارفه و از خدمات و تلاش های حجت الاسلام احمد مبلغی رییس سابق این موسسه با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcevf8z.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محمدرضا
باسلام مایه فخر و مباهات است که انسان وارسته و مدیرومحققی ارزشمند ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی را عهده دار شدند.برای دانشمند فرزانه حاج آقای مختاری مزید توفیقات الهی را مسئلت مینمایم