شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : 108474
منبع : قم نیوز

رویداد کتابت و تذهیب قرآن با شعار «اصلاح الگوی مصرف» در قم برگزار شد

قم نيوز : نخستین رویداد هنری کتابت و تذهیب قرآن کریم «اصلاح الگوی مصرف» با حضور ۱۱ تن از خوشنویسان و تذهیب‌کاران قمی در محل شرکت گاز استان قم برگزار شد.
رویداد کتابت و تذهیب قرآن با شعار «اصلاح الگوی مصرف» در قم برگزار شد
رویداد کتابت و تذهیب قرآن با شعار «اصلاح الگوی مصرف» در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز نخستین رویداد هنری کتابت و تذهیب قرآن کریم با شعار «اصلاح الگوی مصرف»، روز گذشته با حضور ۱۱ تن از خوشنویسان و تذهیب‌کاران قمی در محل شرکت گاز استان قم برگزار شد.
 
مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم در این خصوص با بیان این که بهترین شیوه برای فرهنگ‌سازی و تبلیغ یک پیام، استفاده از ابزارهای هنری است، اظهار کرد: جای جای قرآن کریم، سرشار از هنر است و خداوند متعال در کتاب آسمانی خود برای عمق بخشیدن به مفاهیم، از شیوه‌های هنری مختلفی بهره برده است.
 
وی با بیان اینکه فطرت انسان‌ها نیز بر گرایش به پاکی و زیبایی استوار است، تصریح کرد: به کار بردن ابزارهای هنری برای انتقال یک پیام، علاوه بر عمق‌بخشی، باعث ماندگاری آن پیام نیز می‌شود و چه بسا یکی از رازهای ماندگاری و پویایی کلام الهی در جامعه امروزی، آوا داشتن، تجانس، توازن، تمثیل، داستان، خط و ... قرآن کریم باشد.
 
خوش‌لهجه با اشاره به برگزاری نخستین رویداد هنری کتابت و تذهیب قرآن کریم با شعار «اصلاح الگوی مصرف»، خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان قم برای نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف و اصلاح آن، تصمیم گرفت تا با کتابت و تذهیب جزء هشتم از کتاب الهی، در این راستا اقدام موثری کرده باشد.
 
وی افزود: در دو آیه از جزء از هشتم قرآن کریم، خداوند متعال از مردم می‌خواهد که از اسراف و تبذیر دوری کرده و هزینه‌های خود را در چارچوب اعتدالی قرار دهند؛ چرا که اسراف در نزد خداوند امری ناپسند است و خداوند اسراف‌کاران را دوست ندارد.
 
خوش‌لهجه با اشاره به حضور جمعی از هنرمندان صاحب‌نام عرصه تذهیب و خوشنویسی در نخستین رویداد هنری کتابت و تذهیب قرآن کریم با شعار «اصلاح الگوی مصرف»، بیان کرد: آیات کتابت و تذهیب شده، پس از اینکه به نظر مراجع عظام تقلید رسیدند؛ به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا خواهند شد.
 
کتابت آیات قرآن در ماه مبارک رمضان، از جمله سنت‌های رایج در جوامع اسلامی است
 
سید مسعود شمس‌الدینی عضو کمیته فرهنگی شرکت گاز استان قم و دبیر نخستین رویداد قرآنی با شعار «اصلاح الگوی مصرف» با بیان این که کتابت آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، از جمله سنت‌های رایج در جوامع اسلامی بوده است، اظهار کرد: در راستای پاسداشت این سنت مقدس و همچنین تکریم کلام الهی، نخستین رویداد هنری کتابت و تذهیب قرآن کریم با شعار «اصلاح الگوی مصرف» برگزار شد.
 
وی با اشاره به حضور جمعی از هنرمندان صاحب‌نام عرصه تذهیب و خوشنویسی در این رویداد، تصریح کرد: اساتید خوشنویسی حاضر در این رویداد، به کتابت جزء هشتم قرآن کریم به «خط نسخ» ایرانی پرداختند و آثار کتابت شده پس از جلد شدن، توسط دیگر هنرمندان تذهیب کاری شد.
 
 شمس‌الدینی اضافه کرد: آقایان عبدالله‌زاده، عزیزی، امینی، اسکوییان، فرید، زینالی و دیزرانی از جمله خوشنویسانی هستند که در این رویداد، قرآن را کتابت کرده و خانم‌ها عظیمی، فهیم، عسگری و نوری نیز تذهیب این آثار را بر عهده دارند.
 
 
پایان پیام/ 106 
https://qomnews.ir/vdcbzwb8arhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما