سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 10863
اسماعیلی طبا خبر داد:

تالار مرکزی شهر قم تا اوایل سال 92 آماده می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از آماده شدن تالار مرکزی شهر قم تا اوایل سال 92 خبر داد.
تالار مرکزی شهر قم تا اوایل سال 92 آماده می‌شود
به گزارش قم نیوز، مرتضی اسماعیلی طبا در مراسمی که قبل از ظهر سه شنبه با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر و راه یافتگان به جشنواره تئاتر فجر در محل دانشگاه علمی - کاربردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، به نبود محل اجرا در قم اشاره کرد و افزود: تالار مرکزی شهر تا اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد و تا حدی از این مشکلات کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها در قم دارای مشکل است ادامه داد: تالار غدیر برای اجرای برنامه‌های مختلف بازسازی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اظهار اینکه قم یک فرهنگ شهر است تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی به همین دلیل مانع از نمو کارهای هنری شده است.

اسماعیلی طبا اضافه کرد: وجود نیروهای پیشکسوت به خصوص در زمینه تئاتر، نیروهای مستعد جوان و محتوا زمینه را برای رشد تئاتر قم فراهم کرده است.

تئاتر قم در حال رشد و نمو است
وی در ادامه از هنرمندان حاضر در جلسه به خاطر تلاش هایشان برای راهیابی به جشنواره تئاتر فجر تقدیر کرد و گفت: متاسفانه تئاتر قم در برهه ای از زمان دچار افت شده بود اما امروز در حال رشد و نمو است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت مستند تئاتر قم خبر داد و اعلام داشت: ساخت این مستند با مشارکت رادیو و صدا وسیما به منظور نشان دادن فعالیت ها و تلاش های هنرمندان تئاتر قم است.

اسماعیلی طبا با تاکید بر لزوم آموزش اذعان داشت: قم ظرفیت‌های بیشتری برای ارائه در جشنواره های مختلف دارد.

وی با تاکید بر انجام اجراهای عمومی و افزایش این نوع اجرا، توجه به همه گونه های تئاتر و همه رده های هنری از آماتور، نیمه حرفه ای و حرفه ای و توجه به غنای نمایشنامه و متن را بسیار مهم و ضروری دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از سال ۹۱ به عنوان سال خشکسالی اقتصادی یاد کرد و بیان داشت: با وجود تمام مشکلات و کمبود بودجه نسبت به سال گذشته در سال جاری تعداد اجراهای عمومی ما بیشتر بود و اگر بودجه کافی داشتیم بهتر از این هم می شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchx6nz.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما