سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 10869
به همت انجمن روانشناسی اسلامی حوزه

نشست مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی و آسیب‌شناسی برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول بخش ارتباطات دبیرخانه انجمن‌های حوزه علمیه قم از برگزاری نشست علمی مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی و آسیب‌شناسی در روز ششم دی ماه در قم خبر داد.
نشست مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی و آسیب‌شناسی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام موسی اشکوری با اشاره به فعالیت انجمن روانشناسی اسلامی اظهار کرد: این انجمن از سال ۸۲ فعالیت خود را در زمینه تعمیق و توسعه اهداف تخصصی در حوزه روانشناسی با تأکید بر آموزه‌های اسلامی، گسترش و تقویت نظریه‌پردازی و آزاداندیشی آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی، ارتقای شأن و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تخصصی حوزه از دیگر اهداف انجمن روانشناسی اسلامی حوزه است.

مسئول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های حوزه علمیه قم با اشاره به نشست‌های برگزار شده از سوی انجمن روانشناسی اسلامی حوزه گفت: این نشست‌ها شامل موضوعاتی مانند روانشناسی مثبت و رابطه سبک‌های عشق با شخصیت و روانشناسی تبلیغات است.

وی ارتباط رضایتمندی زناشویی بر اساس معیارهای دینی با ثبات هیجانی، شکل‌گیری شخصیت و درمان اختلالات بر اساس خودیابی دینی، روانشناسی در قرآن و ارائه الگوی انسان کامل بر اساس شخصیت پیامبر اکرم(ص) را از دیگر موضوعات نشست‌های برگزار شده انجمن روانشناسی اسلامی حوزه ذکر کرد.

اشکوری از برگزاری نشست علمی «مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی و آسیب‌شناسی» خبر داد و افزود: این نشست با حضور حجت‌الاسلام مهکام مدیر سنجش و ارزیابی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و حجت‌الاسلام کاویانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: نشست علمی مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی و آسیب‌شناسی ششم دی ساعت ۱۸ در سالن همایش‌های انجمن علمی حوزه برگزار می‌شود.

گردآوری ۲۵۰۰ جلد کتاب در کتابخانه انجمن روانشناسی حوزه
مسئول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های حوزه علمیه قم به کتابخانه تخصصی روانشناسی اشاره کرد و افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب روانشناسی در این کتابخانه گردآوری شده که اعضا می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به همکاری انجمن روانشناسی حوزه با برخی نهادها گفت: تاکنون این انجمن با معاونت آموزش حوزه، نمایندگی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نیروی انتظامی، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت فناوری ریاست جمهوری همکاری داشته است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdnj0f.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما