سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : 10628
با حضور موسوی بجنوردی

نقد و بررسی دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم از برگزاری نقد و بررسی جلد نوزدهم دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی با حضور رئیس این دایرة المعارف 29 آذر در قم خبر داد.
نقد و بررسی دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام موسی اشکوری با اشاره به تأسیس انجمن قلم حوزه در سال ۸۲ اظهار کرد: این انجمن با حضور جمعی از فرهیختگان حوزه ادبیات و اهل فن کتاب راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون این انجمن بیش از ۳۳ نشست مانند کرسی‌های نقد و نظریه کتاب، میزگردهای علمی و نشست‌های مختلف برگزار کرده است.

مسئول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم عنوان داشت: برگزاری جلسات هفتگی پیرامون آشنایی با متون کهن و ادبیات معاصر و ارائه مشاوره علمی و ادبی به روحانیون و نوقلمان از دیگر فعالیت‌های انجمن قلم حوزه است.

وی با اشاره به همایش‌ها و نشست‌ها گفت: این انجمن همایش‌هایی در قالب موضوعات کتاب استاندارد، دین و ادبیات و سیاحت شرق در دستور کار خود دارد.

اشکوری یادآور شد: برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب در سینمای دینی، بررسی ضرورت ادبیات داستانی در حوزه‌های علمیه، نقد کتاب بهتر بنویسیم، بررسی آموزش ادبیات داستانی و نقد کتاب اخلاق پژوهش از دیگر برنامه‌های انجمن قلم حوزه است.

وی با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های مختلف در انجمن قلم حوزه گفت: گروه‌های ادبی و هنر بانوان، فقه، ادبیات نمایشی، ادبیات پژوهشی، ترجمه متون دینی، مخطوطات، هنر و رسانه، فلسفه ادبیات، ادبیات داستانی، طنز، ادبیات کودک و نوجوان و فضای مجازی در این انجمن فعال هستند.

مسئول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم ادامه داد: ۱۰ مرکز فعال در زمینه فعالیت‌های ادبی شناسایی شده که در حوزه ادبیات و کتاب با انجمن قلم حوزه همکاری دارند.

وی با اشاره به عضویت افراد مختلف در انجمن قلم حوزه گفت: تاکنون ۵۲ عضو پیوسته، ۱۰۰ عضو وابسته و ۵۰ عضو افتخاری به عضویت این انجمن درآمده‌اند.

اشکوری برگزاری کلاس‌های مختلف داستان‌نویسی، ویراستاری مقدماتی و وبلاگ‌نویسی را از دیگر فعالیت‌های انجمن قلم حوزه ذکر کرد.

وی از برگزاری نشست نقد و بررسی جلد نوزدهم دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی خبر داد و افزود: سید کاظم موسوی بجنوردی سرپرست دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخته و استاد محمد اسفندیاری و استاد رضا بابایی به عنوان ناقدان در این نشست حضور دارند.

نشست نقد و بررسی جلد نوزدهم دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی ۲۹ آذر ساعت ۱۶ در سالن همایش انجمن علمی حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcg739q.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما