يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 108819

کیفیت فرش دستباف قم در سطح کشور شناخته شده است

قم نيوز : معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: کیفیت فرش دستباف قم در سطح کشور شناخته شده است و فعالان این عرصه برای ارتقای جایگاه آن باید برنامه ریزی کنند.
کیفیت فرش دستباف قم در سطح کشور شناخته شده است
کیفیت فرش دستباف قم در سطح کشور شناخته شده است
به گزارش قم نیوز سید مهدی قریشی ظهر شنبه در مراسم روز ملی فرش و تجلیل از فعالان فرش دستباف اظهار داشت: فرش دستباف قم دارای جایگاه بالایی است و این کالا در کنار سوهان از جمله مهمترین سوغات‌های شهر مقدس قم به شمار می‌رود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ابراز داشت: کیفیت فرش دستباف قم در کشور شناخته شده است و در این زمینه نیاز به تعریف ندارد.
وی با بیان اینکه فعالان و بافندگان فرش دستباف در استان قم از جمله هنرمندانی گمنامی هستند که کمتر به آنها پرداخته شده است و فعالیت‌های آنان می‌بایست برای حفظ و انتقال به نسل آینده مکتوب شود.
قریشی همچنین ابراز داشت: امروز از فضای مجازی می‌توان برای عرضه محصولات فرش دستبافت قم به بازارهای بین المللی استفاده کرد و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در این عرصه ضرورت دارد و می‌تواند کمک شایانی به افزایش تجارت این محصول و صادرات آن در سطح دنیا داشته باشد.
معاون استاندار قم گفت: فرش دستباف قم دارای اصالت و قدمت است و به همین دلیل می‌تواند جایگاه خود را در بازار حفظ و تثبیت کند و فعالان این عرصه با حمایت‌های مسئولین می‌بایست برای ارتقای جایگاه و سطح فرش دستباف قم تلاش کنند.
قریشی همچنین عنوان داشت: برگزاری رویدادهای فناورانه از جمله برنامه‌هایی است که می‌توان در حوزه فرش دستباف در استان قم با همکاری مراکز علمی در راستای رشد تولید و افزایش کارآفرینی در عرصه‌های مختلف طراحی، بافت و عرضه به بازار استفاده کرد.
انتهای پیام /۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcezv8zojh87vi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما