سه شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : 1089
استاندار قم خبر داد:

اختصاص 50 میلیارد تومان به ورزش قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از اختصاص اعتباری نزدیک به 50 میلیارد تومان به بخش ورزش استان قم در سفر پر خیر و برکت سال گذشته مقام معظم رهبری خبر داد.
اختصاص 50 میلیارد تومان به ورزش قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مجتمع ورزشی قصر آبی شهر پردیسان قم تصریح کرد: در بخش ورزش بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بود که بخشی از آن به تربیت بدنی و بخش دیگر به دستگاه‌هایی نظیر آموزش و پرورش برای توسعه ورزش اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: این در حالی است که ۱۸ میلیارد تومان نیز در سفر رهبر معظم انقلاب به قم بابت بدهی مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم پرداخت شد تا این مجموعه بزرگ و عظیم ورزشی بار دیگر به جامعه ورزش قم باز گردد.

استاندار قم افزود: امسال نیز از اعتبارات استانی بیش از ۱۲.۵ میلیارد تومان به بخش ورزش اختصاص داده‌ایم و نکته دیگر اینکه امسال ۳۱ طرح ورزشی در قم یا افتتاح و بهره‌برداری می‌شود و یا اینکه کلنگ احداث آن به زمان می‌خورد و این حرکتی مثبت در مسیر پیشرفت ورزش است.

وی اضافه کرد: با این حال تا رسیدن به استاندارد فاصله زیادی داریم، ما در حال حاضر آنچه که انجام می‌دهیم تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها است که متاسفانه در گذشته در بخش‌های مختلف نسبت به رشد و توسعه قم بی‌توجهی‌ شده است.

موسی‌پور بیان کرد: در دهه گرامیداشت سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان قم نزدیک به ۱۵۰ پروژه عمرانی در استان قم بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد که این نشان از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت به پیشرفت قم است.

وی عنوان کرد: متاسفانه تا قبل از پیروزی انقلاب هیچ پروژه‌ای در قم ساخته نشده بود و اگر هم نمونه‌ای از یک بیمارستان یا ورزشگاه را می‌بینیم آن هم به دست مردم و خیرین ساخته شده است ولی امروز باید تلاش کنیم این فاصله‌ها جبران شود.

استاندار قم اظهار کرد: فاصله‌ها تنها با همت و تلاش مسئولان، جذب اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی جبران می‌شود زیرا تنها اعتبارات دولتی پاسخگوی بالفعل کردن استعدادها و توانمندی‌های استان قم نیست و نمی‌تواند به تنهایی عمران و آبادانی استان را فراهم کند.

وی با تاکید بر حضور مردم و بخش خصوصی در عرصه عمران و آبادانی استان، تاکید کرد: بارها ثابت شده است که در هر عرصه‌ای که مردم نقش داشته‌اند، اتفاقات بزرگی رخ داده بنابراین باید امروز هم در زمینه توسعه استان و کشور از حضور مردم بهره گرفت.

موسی‌پور بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان و معاونت برنامه ریزی استانداری باید هر‌گونه مانع بر سر حضور بخش خصوصی در ورزش را از سر راه برداشته و این امکان و تسهیلات را فراهم کنند که از حضور این سرمایه‌ عظیم بهره‌مند شویم.

‌مجتمع ورزشی قصر آبی با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسی‌پور استاندار قم و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان امروز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.oevfuqeyhsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما