سه شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 1090
کارشناس مسئول سازمان دانش‌آموزی استان قم:

120 دانش‌آموز قمی به حج عمره اعزام می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس مسئول فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی استان قم از اعزام 120 نفر دانش‌آموزان قمی بر اساس ظرفیت ابلاغی به حج عمره در سال جاری خبر داد.
120 دانش‌آموز قمی به حج عمره اعزام می‌شوند
به گزارش قم نیوز، داوود نیکدل امروز با اشاره به ثبت‌نام عمره دانش‌آموزی اظهار کرد: ۱۲۰ نفر ظرفیت در قالب یک کاروان همراه عوامل مختلف برای حج عمره دانش‌آموزی استان قم در نظر گرفته شده است.

وی به افزایش تعداد دانش‌آموزان اعزام شونده به حج عمره اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۶۰ نفر از دانش‌آموزان قمی به حج عمره اعزام شدند.

کارشناس مسئول فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی استان قم خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی مانند پیشتازان، بسیجیان و اعضای مجلس دانش‌آموزی می‌توانند برای اعزام به حج عمره ثبت‌نام کنند.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام در مرحله مقدماتی در مدارس انجام شده و در نهایت قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و در پایان ۱۲۰ نفر از دانش‌آموزان برای اعزام به حج عمره معرفی می‌شوند.

نیکدل با اشاره به برگزاری سه دوره آموزشی ویژه دانش‌آموزان اعزامی به حج عمره تصریح کرد: دانش‌آموزان در این دوره‌ها با مناسک، احکام و محرمات حج آشنا شده و نکات و آموزه‌های بهداشتی و امنیتی درباره عربستان را فرا می‌گیرند.

وی به فواید حج عمره دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان با شرکت در حج عمره روحیه استقلال و اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و تجریه‌ای جدید در خارج از محیط خانواده کسب می‌کنند.

کارشناس مسئول فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی استان قم خاطرنشان کرد: معنویت و فطرت دانش‌آموزان در مراسم حج بیدار شده و زمینه‌ای برای دوری از تعلقات مادی برای آنها فراهم و با مناسک اخلاقی و سیاسی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.9b8urhbggiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما