پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : 109044
آیت الله اعرافی در دیدار با رهبر انقلاب مطرح کرد؛

از درخواست دیدار سالیانه طلاب با رهبری تا افزایش چشم گیر نقش آفرینی روحانیت

قم نيوز : آیت الله اعرافی با ارائه گزارشی از فعالیت های شورای عالی و مدیریت حوزه، از افزایش نقش آفرینی روحانیت خبر داد و دیدار سالیانه طلاب با رهبری را درخواست کرد.
آیت الله اعرافی در دیدار با رهبر انقلاب مطرح کرد؛از درخواست دیدار سالیانه طلاب با رهبری تا افزایش چشم گیر نقش آفرینی روحانیت
آیت الله اعرافی در دیدار با رهبر انقلاب مطرح کرد؛از درخواست دیدار سالیانه طلاب با رهبری تا افزایش چشم گیر نقش آفرینی روحانیت
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی در آغاز دیدار امروز علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه با رهبر معظم انقلاب با سلام بر حضرت اباعبدالله(ع) سخنرانی خود را شروع کرد و ضمن تبریک اعیاد ذی الحجه پیشاپیش فرا رسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر را تسلیت و تعزیت گفت.

وی در ادامه به نمایندگی از طلاب و علما، مراتب تقدیر و سپاسگذاری را محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم و از همه ی حمایت ها و هدایت های ایشان نسبت به جامعه حوزوی تقدیر کرد.

آیت الله اعرافی با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۰۰۰ شهید گلگون کفن روحانی، حاضران در این جلسه را طلاب، فضلا، اساتید، مبلغان، محققان، فعالان بسیجی و جهادی، فعالان گروه ها فرهنگی، امامان جماعت و... برشمرد.

آیت الله اعرافی از نهاد کهن و تاریخی حوزه که خدمات بی شماری را در اداوار مختلف به اسلام، جامعه و مردم ارائه کرده صحبت کرد و گفت: حوزه از دالان های سخت، گردنه های دشوار عبور کرده، هزاران شهید تقدیم  کرده، هیچ گاه از خدمت به اسلام و مردم بازنمانده و اکنون نیز با وجود سختی ها و رسالت های سنگین به میدان داری خود در صحنه ادامه می دهد.

مدیر حوزه های علمیه، از جنگ ترکیبی همه جانبه و سنگین علیه کیان حوزه، روحانیت و مرجعیت گفت و تأکید کرد: حوزه و روحانیت با الهام گیری از امام، ولایت و مرجعیت با شور و هیجان انقلابی آماده مجاهدت برای آرمان ها هستند و رهنمود های حضرت عالی را چراغ این مسیر میدانند.

آیت الله اعرافی تاکید کرد حوزه قم و حوزه های علمیه آتش فشان اندیشه و عمل انقلابی و جهادی هستند و خواهند بود و همه ی سختی ها را پایه استحکام خود می داند، حوزه خود را در برابر انقلاب و نظام مسئول می داند و برای ایفای نقش تمدنی همه  تدبیر و تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

آیت الله اعرافی همچنین گریزی هم به برنامه های شورای عالی  و مدیریت حوزه برای برداشتن گام های بلند و راهبردی سخن گفت و از گسترش مرزهای علوم اسلامی و افزایش چشم گیر نقش آفرینی روحانیت خبر داد و مهم ترین سرمایه امروز و فردا حوزه را نسل جوان، مبلغ، استادان، فعالان جهادی دانست که با وجود سختی ها و مخاطرات آماده نقش آفرینی در میدان ها هستند.

وی درباره حوزه مطلوب نیز به عناصری چون معرفت پایه بودن، علم بنیان بودن، مردم محور بودن اشاره و تأکید کرد: حوزه خود را برای همه ی مسائل پاسخگو و مسئول میداند و به عنوان ناصح و مشفق در صحنه حاضر است.

مسائل اقتصادی، معیشتی، بحران جمعیت، مسئله جوانان ، حجاب و عفاف، سلامت اداری و قضائی، فضای مجازی، روابط بین الملل و... از مهم ترین دغدغه هایی بود که آیت الله اعرافی به عنوان دغدغه های جامعه حوزوی برشمرد.

آیت الله اعرافی یک خواسته هم مطرح کرد و آن تقاضای دیدار سالیانه طلاب و حوزویان با رهبر انقلاب بود. وی همچنین سفر دوباره رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم را خواسته دیگر حوزویان و جامعه روحانیت از رهبر معظم انقلاب دانست که با تکبیر حاضران مورد تایید قرار گرفت. پس از بیان این خواسته حاضران با سردادن شعار« ای رهبر آزاده، دیدار سالیانه» اشتیاق خود را برای انجام این سفر که از آن حدود ۱۴سال می گذرد نشان دادند.

عهد و پیمان بر سر استواری و صلابت در مسیر دفاع از آرمان ها و ارزش های الهی و اسلامی خدمت به مردم و انقلاب از دیگر محورهای سخنان آیت الله اعرافی بود؛ وی در این باره گفت: عهد می بندیم که بر سر پیمان های الهی و ارزش های اسلام و خدمت به مردم و انقلاب استوار و ثابت قدم خواهیم بود و در میدان باقی می مانیم و آماده فداکاری و جهاد در راه اسلام و انقلاب و منویات رهبری معظم هستیم.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcfj1dyjw6dxxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما