قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به حضور پرشور مردم در عزاداری‌های ماه محرم امسال گفت: درک درست از توطئه دشمنان اسلام یکی از عوامل این حضور پرشور به شمار می‌آید.
امام جمعه قم:ملت ایران با شناخت توطئه دشمنان حضور پرشوری را در عزاداری‌های محرم رقم زد .
امام جمعه قم:ملت ایران با شناخت توطئه دشمنان حضور پرشوری را در عزاداری‌های محرم رقم زد .
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: عوامل حضور پرشور همراه با بصیرت مردم در عزاداری محرم امسال بسیار زیاد است.نخستین عامل ریشه قرآنی دارد، بدون شک اقامه عزا و حضور در مراسم حسینی از بزرگترین شعائر الهی محسوب می‌شود.

وی همچنین دومین عامل حضور پرشور مردم در عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)را درک درست از توطئه دشمنان اسلام ذکر کرد و تصریح کرد: مردم ما متوجه شدند استکبار جهانی با ابررسانه‌های خود و پادویی عده‌ای از مزدوران معلوم‌الحال و سرسپرده به دنبال اختلال در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا در قالب پوششی به نام تحریم محرم‌ به مردم القا می‌کنند که سیاه نپوشید، به حسینیه نروید، در هیات‌ها دیده نشوید و نذری ندهید،می‌باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، دشمنان ما برای انتقام‌گیری از ملت امام حسین(ع)، شبکه گسترده تروریستی را برای انجام اقدام‌های متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران تشکیل دادند.

امام جمعه قم اضافه کرد: اعضای این شبکه که به کانون‌های تروریستی مستقر در دو کشور اروپایی و سازمان‌های جاسوسی رژیم اشغالگر قدس متصل هستند، توسط این رژیم حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شدند و در آستانه ماه محرم قصد انجام چندین عملیات تروریستی در استان‌های یاد شده را داشتند که با لطف خدا و هوشیاری نیروهای ما خنثی شد.

وی همچنین یادآور شد: از جمله برای اقدام انفجاری در محل مزار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه‌ریزی کرده بودند، و از این اعضا تعدادی بمب‌ها و سلاح‌های متنوع با قدرت‌های تخریب بالا به دست آمد.

امام جمعه قم تصریح کرد: برنامه دیگر دشمنان برای محرم امسال، هنجارشکنی‌های بی‌شرمانه در مراسم عزاداری با کشف حجاب و رقص و آتش زدن پرچم‌های عزا در جلوی مساجد و تکایا و هیات‌های عزاداری بود، مرحله تکمیلی این نقشه‌های شوم هم با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های قرآن سوزی و اهانت به قرآن کریم نشان داده شد.

خطیب قم تاکید کرد: تمام این نقشه‌ها و فتنه‌ها برای این بود که مردم به‌خصوص جوانان و نوجوانان عزیز در مراسم عزای حضرت سیدالشهدا شرکت نکنند ولی به لطف خداوند متعال، ایمان، بصیرت و دشمن‌شناسی مردم ایران، برغم گرمی هوا با خلق صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به امام حسین(ع)، تمام تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های سنگین و توطئه‌های شوم آنها نقشه برآب و شکست سختی بر دشمنان اسلام وارد شد.

سعیدی در ادامه سخنان خاطرنشان کرد: مطالعه و بررسی سرنوشت همه مخالفان امام حسین (ع)در طول تاریخ تا به امروز نشان می‌دهد که این منافقان و مخالفان قبل از روز قیامت در همین دنیا به سزای اعمال ننگین خود رسیده و می‌رسند.

وی گفت: بی‌آبرویی و در نهایت کشته شدن یا مردن در بدترین شرایط، سرنوشت قطعی دشمنان کینه توز اهل بیت‌(ع) است.

امام جمعه قم همچنین بیان داشت: از مبلغان، ذاکران و مداحان، مسئولان هیات‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و همچنین صداوسیما که با برنامه‌های بسیار خوب و بصیرتی و انعکاس این عزاداری‌ها مردم را آگاه کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم، به یاری خدا و با هدایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تا پایان ماه صفر و همه مناسبت‌های سال که مربوط به اهل بیت است(ع)، شاهد تعمیق و رشد فراوان بصیرت حسینی و زینبی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همه باید غدیری و عاشورایی باشیم، گفت: مطمئن باشید دنیا با سرعت به سمت صلاح و اصلاح حرکت خواهد کرد، و زمینه‌ ظهور ولی مطلق حضرت امام زمان(عج) فراهم خواهد شد.

سعیدی در بخش دیگری سخنان با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله شیخ فضل الله نوری یادآور شد: ما در رابطه با مشروعیت با ۲ مساله اصل مشروطه و همچنین انحراف از مشروطه مواجه هستیم.

وی گفت: اکنون در جمهوری اسلامی مهمترین درس و عبرتی که می‌توانیم از مشروطه بگیریم این است که چطور می‌شود یک نهضت اسلامی که با تلاش علما و مردم برای رفع ظلم و قطع دست بیگانگان تاسیس شد، با ایجاد انحراف در این نهضت نه تنها دست بیگانگان قطع نشد، بلکه ظلم و استبدادی به مراتب بدتر از استبداد قاجار بر مردم مسلط شد.

سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون برای نظام اسلامی ما مهم است، که از مشروطه شناسی به انقلاب اسلامی شناسی برسیم و در حفظ خطوط اصلی این انقلاب بکوشیم و از آسیب‌هایی که مشروطه را با شکست مواجه کرد، بپرهیزیم‌.

امام جمعه قم افزود: با همراهی مردم و با هوشیاری حضرت امام‌ راحل ،انحرافی در رهبری انقلاب اسلامی پدید نیامد، دشمن مکار و حیله‌گر و زخم خورده با ابزارهایی که در دست دارد، بیکار ننشسته است و مرتب در حال آزمون و خطای روش‌ها و ابزارهای خودش برای شکست دادن و ضربه زدن به نظام اسلامی است.

امام جمعه قم در بخشی سخنان اظهار کرد: دشمنان ملت ایران از ابتدای پیروزی نهضت که بیش از ۴۰ سال از آن می‌گذرد از هر حیله، حمله، نقشه و فتنه‌ای که در آن احتمال شکست انقلاب اسلامی را می‌دادند، فروگذار نکردند.

وی در ادامه افزود: به فضل الهی در همه این فتنه‌ها نه تنها نظام انقلاب اسلامی دچار شکست و ضعف نشد، بلکه به لطف خدا و رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم و خون پاک شهیدان، همه نقشه‌ها و توطئه‌ها و تهدیدها و تحریم‌ها یکی پس از دیگری نقش بر آب، و همه تهدیدها نیز تبدیل به فرصت شد.

وی ادامه داد: به طوری که امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت‌های مطرح جهان و قدرتمندترین کشور منطقه است، کشورهایی که به ما ظلم کردند، روزبه‌روز رو به افول و تزلزل هستند.

سعیدی گفت: اکنون این دشمنان شکست خورده و رو به زوال که بسیار ذلیلانه و مذبوحانه برای آزار مردم و نظام دست به کار شدند، فتنه دیگری را تدارک دیدند و آن در مساله کشف حجاب از بانوان و دختران عزیز، مترقی، متمدن و تاثیرگذار ایران در عرصه‌های مختلف است.

خطیبب قم اضافه کرد: البته استفاده از این حربه سابقه طولانی دارد، و در دوران معاصر رضاشاه که لعنت و عذاب خدا بر او افزون باد، در این ماجرای ننگین نقش اصلی را به نفع استکبار جهانی ایفا کرد.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان بیان کرد: بدحجابی و بی‌حجابی یک شبه طراحی و اجرا نشده، بلکه سابقه طولانی دارد، بنابراین باید با تدبیر و حساب شده به این جنگ نرم و فرسایشی دشمن پاسخی قاطع بدهیم تا بار دیگر طعم شکست را به کام اسلام ستیزان و قرآن سوزان هتاک بدهیم.

وی یادآور شد: لایحه‌ای که قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی داده، دچار ابهام و ضعف‌هایی است، باید بعد از رفع این اشکال‌ها و مشورت با صاحب‌نظران، همه مسئولان و مردم به‌ویژه خانواده‌ها با قاطعیت در اجرای آن همت کنند.

 انتهای پیام / 113
 
https://qomnews.ir/vdciv3azzt1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما