دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : 10941
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم :

شورای شهر بر تکمیل طرح مونوریل تاکید دارد

قم نيوز : قم نیوز: نائب رییس شورای اسلامی شهر قم ضمن بیان تاکید شورای اسلامی شهر قم بر تکمیل مونوریل، گفت: این شورا انتظار دارد مونوریل قم با لحاظ موارد کارشنای به سرانجام برسد.
مجید اخوان، نائب رییس شورای اسلامی شهر قم.
مجید اخوان، نائب رییس شورای اسلامی شهر قم.
به گزارش قم نیوز، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: این شورا بر تکمیل طرح مونوریل تاکید و انتظار دارد این طرح با لحاظ موارد کارشناسی به سرانجام برسد .

مجید اخوان افزود: شورای اسلامی شهر قم از تصمیم دولت برای اجرای طرح مونوریل در قم استقبال کرد و نظر اکثر اعضای این شورا بر تکمیل و بهره برداری کامل از مونوریل بعنوان یکی از ابزارهای توسعه حمل و نقل درون شهری است. 

وی ابراز امیدواری کرد: این طرح که تاکنون از پیشرفت خوبی برخوردار بوده با ملاحظات شهرسازی و منظر شهری به سرانجام برسد تا در آینده شاهد بهره برداری از مونوریل باشیم. 

اخوان گفت: با بهره برداری از مونوریل، زایران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه (س) می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.  وی درعین حال اضافه کرد: نحوه عبور مونوریل از جلوی بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) نباید به گونه ای باشد که حریم قدسی آن را تحت الشعاع قرار دهد.

گفتنی است عملیات اجرایی فاز نخست طرح مونوریل قم بطول 8/6 کیلومتر شامل هشت ایستگاه در اردیبهشت ماه سال 89 آغاز شد که این فاز، پارک سوار شمالی را به مصلای قم متصل می کند.  هزینه فاز نخست این طرح، 180 میلیارد تومان و از اعتبارات ملی است و به گفته مسوولان، بهره برداری نهایی فاز نخست در اوایل سال آینده انجام می شود.

فاز دوم طرح مونوریل قم نیز بطول 12 کیلومتر که مصلا را به منطقه پردیسان متصل می کند، آماده کلنگ زنی است و برنده مناقصه آن که همان شرکت اجرا کننده فاز نخست است، چندی است که مشخص شده است اما به دلایل غیر فنی، کلنگ احداث این فاز هنوز به زمین زده نشده است.
انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcezo8z.jh87ei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما