دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 10944

جهش و تحول قم با درآمدهای فعلی مدیریت شهری امکان پذیر نیست

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: جهش، تحول و توسعه قم با درآمدهای فعلی مدیریت شهری این شهر تحقق پیدا نمی كند.
جهش و تحول قم با درآمدهای فعلی مدیریت شهری امکان پذیر نیست
به گزارش قم نیوز، مجید اخوان، نائب رییس شورای شهر قم گفت: اكنون درآمدهای شهرداری، جوابگوی حداكثر وظایف روزمره شهرداری همچون نگهداری شهر، رفت و روب، آسفالت معابر، فضای سبز و هزینه های جاری است.
 
وی با اشاره به اینكه، اساس تحول و توسعه در پرتو سرمایه گذاری و مشاركت محقق می شود گفت: برای تحول اساسی در طرح های شهری، استفاده از منابع دیگر اجتناب ناپذیر است.
 
وی، فروش اوراق مشاركت در طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) را یكی از این منابع عنوان كرد و افزود: اكنون حدود 500 طرح ریز و كلان در بودجه عمرانی شهرداری قم پیش بینی شده است.
 
اخوان، طرح های مترو، مونوریل، ادامه خیابان شهید روحانی، سلسله پل های جمهوری، ادامه تونل عمار یاسر و پل سه سطحه 9 دی را از مهم ترین طرح های شهری ذكر كرد كه بهره برداری ازاین طرح ها در توسعه شهر قم و حل معضلات ترافیكی نقش اساسی خواهد داشت.
 
وی اضافه كرد: برغم اینكه اقدامات خوبی برای رفع جبران عقب ماندگی های قم انجام شده اما هنوز كارهای انجام شده با انتظارات مردم و جایگاه این شهر فاصله دارد.
 
اخوان گفت: در طرح های عمرانی نیمه كاره، با توجه به منابع مالی محدود شهرداری، از بخش خصوصی، سرمایه گذاران و همچنین بخش دولتی انتظار داریم شهرداری را در به سرانجام رساندن این طرح ها كمك كنند.
 
وی افزود: متاسفانه با وضعیت اقتصادی موجود و ركود ساخت و ساز، همین درآمدهای شهرداری نیز تحت تاثیر قرار گرفته و با توجه به افزایش قیمت مصالح، با عدم اقبال پیمانكاران در اجرای طرح های عمرانی مواجه شده ایم و بعضا خدشه ای در بعضی از این طرح ها وارد كرده است.
 
اخوان گفت: باقی مانده طرح های كلان شهری نیازمند مساعدت دستگاه های ذیربط و همراهی مالكان در تملك املاك واقع در طول مسیر طرح ها می باشد تا این طرح ها در آینده ای نزدیك به بهره برداری رسیده و شاهد توسعه بیش از پیش شهر قم باشیم.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdchkwnz.23nvkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما