چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 11038
معاون بازسازی و مسکن روستایی استان قم:

روستائیان برای مقاوم‌ سازی خانه‌های خود به بنیاد مسکن مراجعه کنند

قم نيوز : قم نیوز: معاون بازسازی و مسکن روستایی استان قم گفت: از ساکنین روستاهای استان قم درخواست می‌کنیم برای مقاوم سازی خانه‌های خود به دفاتر نمایندگی بنیاد مسکن مراجعه و برای بازسازی خانه‌های خود اقدام کنند.
روستائیان برای مقاوم‌ سازی خانه‌های خود به بنیاد مسکن مراجعه کنند
به گزارش قم نیوز، داریوش بلدی گفت: با انجام کامل طرح جست‌وجوی خانه به خانه در روستاهای استان قم، ساکنین روستا از وضعیت خانه‌ خود و خطراتی که در اثر زلزله ممکن است آن‌ها را تهدید کند مطلع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های مقاوم سازی شده در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی سالم مانده‌اند گفت: استان قم گسل‌های فراوانی دارد و از روستاییان می‌خواهیم پیش از وقوع هر گونه حادثه‌ای برای مقاوم سازی خانه‌های خود پیگیری و اقدام کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی استان قم خاطرنشان کرد: فرآیند مقاوم سازی خانه‌های روستاییان به یاری بانک‌های عامل، بنیاد مسکن و همکاری مردم روستا نیاز دارد.

بلدی با بیان اینکه سهمیه‌های مربوط به وام مقاوم سازی خانه روستاییان در سال جاری نهایی نشده است گفت: بنیاد مسکن وظیفه آماده کردن زیرساخت‌ها را دارد اما برای اقدام‌های مربوط به ساخت و ساز به حمایت بانک‌های عامل نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن پنج دفتر نمایندگی در بخش‌های استان قم دارد گفت: ساکنین روستا می‌توانند برای مقاوم‌سازی خانه‌های خود و تشکیل پرونده به این دفاتر مراجعه کنند.معاون بازسازی و مسکن روستایی استان قم افزود: در دفاتر فنی بنیاد مسکن با مشورت‌های انجام شده بین مهندسین معمار و صاحبان خانه‌های روستایی نقشه جدیدی برای بازسازی خانه ترسیم شده و سپس عملیات مقاوم سازی با معرفی اشخاص به بانک‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcc4xqs.2bqs18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما