يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 19248
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

اعزام کاروان سلامت هلال احمر به روستاهای قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل هلال احمر استان قم گفت: کاروان سلامت هلال احمر استان قم به روستای سراجه برای ویزیت و ارائه آموزش‌های بهداشتی اعزام شد.
اعزام کاروان سلامت هلال احمر به روستاهای قم
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد گلفشان درارتباط با اعزام کاروان سلامت هلال احمر به روستای سراجه اظهار کرد: این کاروان شامل پزشک، کارشناس تغذیه، کارشناس مامایی، کارشناس بهداشت باروری و مربیان امداد است و با همکاری معاونت‌های درمان و توانبخشی، جوانان و داوطلبان به روستای سراجه از توابع بخش مرکزی قم اعزام شده است.

وی افزود: طرح اعزام کاروان‌های سلامت از جمله طرح‌های موفق در زمینه ارائه خدمات رایگان پزشکی، پیراپزشکی، مامایی، تغذیه و آموزش روستاییان در خصوص امداد و کمک‌های اولیه است که با استقبال عمومی نیز مواجه شده است.

مدیرعامل هلال احمر استان تصریح کرد: این کاروان‌ها امسال نیز به مناسبت سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و در راستای تحقق اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر و با توجه به تاکیدات مهم رئیس جمعیت هلال احمر کشور با رویکرد بهتری نسبت به گذشته تشکیل شده است.

گلفشان خاطرنشان کرد: در این کاروان‌ها با حضور یک پزشک، ۵۰ نفر از مراجعان به صورت رایگان ویزیت شدند و همچنین کارشناسانی در زمینه بهداشت باروری و بهداشت محیط آموزش‌هایی به اهالی روستای سراجه ارائه کردند.

وی عنوان کرد: این کاروان به ۴۸ نفر از اهالی خدمات تست قند خون ارائه کرده و ۱۱۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر این روستا در مسابقات ورزشی که از سوی هلال احمر برگزار شد شرکت کرده و جوایزی نیز دریافت کردند.

مدیرعامل هلال احمر استان قم افزود: در این کاروان دانش‌آموزان ۱۱۰ بسته لوازم‌التحریر به صورت رایگان دریافت کرده و کارشناسان انتظامی آموزش‌هایی را به این دانش‌آموزان ارائه دادند.

وی افزود: با حضور بهداشت‌یار دهان و دندان در مدارس این روستا دانش‌آموزان ضمن ویزیت و فراگیری آموزش بهداشت دهان و دندان بسته‌های بهداشتی شامل مسواک، خمیر دندان و دستمال کاغذی دریافت کردند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdjx0f.yt0no6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما