شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : 19462
به مدت 25 روز

90 هزار رأس گاو در قم در برابر تب برفکی واکسینه می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی استان قم گفت: طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی گاوی در استان قم آغاز و پیش‌بینی می‌شود 90 هزار رأس گاو تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.
90 هزار رأس گاو در قم در برابر تب برفکی واکسینه می‌شود
به گزارش قم نیوز، حسین بختیاری‌زاده اظهار داشت: طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی گاوی از روز یکشنبه در استان قم آغاز می‌شود و تا ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: پیش بینی می‌شود در این دوره ۹۰ هزار رأس گاو تحت پوشش این واکسینه قرار بگیرند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی استان قم عنوان کرد: در این طرح ۲۱ اکیپ بخش خصوصی و ۲ امیپ بخش دولتی کار واکسینه دام‌های موجود در استان قم را برعهده دارند و لازم است دامداران همکاری لازم را با آنها داشته باشند.

وی با بیان این که این فصل زمانی است که عده‌ای از دامداران، دام تازه به دامداری خود وارد می‌کنند، افزود: دامداران توجه کنند که گله‌ها سالم و دارای مجوز بهداشتی حمل باشند و بعد از قرنطینه کردن آنها به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز از نبود بیماری در دامها اطمینان حاصل کنند.

لزوم واکسینه سگ و گربه در برابر بیماری هاری

بختیاری زاده با اشاره به بیماری‌هاری سگ و گربه تصریح کرد: لازم است کسانی که سگ و گربه دارند برای واکسینه کردن آنها در برابر بیماری هاری به مراکز مایه کوبی استان قم مراجعه و نسبت به واکسینه آنها اقدام کنند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی استان قم با بیان این که بیماری هاری میان دام و انسان مشترک است، یادآور شد: این بیماری در فردی مشاهدی نشده اما در برخی گربه و سگ علائم آن دیده شده و لازم است همه سگ و گربه‌های موجود در استان در برابر این بیماری واکسینه شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb5ab8.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما