شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : 7292

سرانه فضای ورزشی در روستاها بیشتر از شهر قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بالا بودن سرانه ورزشی روستاها و بخش های قم را به علت اقدامات عمرانی صورت گرفته و حمایت‌های انجام شده از توسعه ورزش روستایی دانست.
سرانه فضای ورزشی در روستاها بیشتر از شهر قم است
به گزارش قم نیوز، عباس جهان‌بینی امروز در قم اظهار داشت: با حمایت‌های بسیار خوبی که دولت و وزارت ورزش و جوانان از توسعه امکانات و فضاهای ورزشی روستاهای کشور داشته است، در حال حاضر جمعیت روستایی در قم و بخش‌های تابعه از سرانه فضای ورزشی بیشتری نسبت به شهر قم برخوردار هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: همواره نیازها از منابع موجود بیشترند و به همین دلیل منابع موجود پاسخگوی این نیازها نیست اما در سال‌های اخیر اولویت نخست دولت تامین نیازهای ورزشی مناطق محروم بوده است.

وی با اشاره به سرانه فضای ورزشی موجود در بخش‌های قم تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی بخش‌ها به نسبت جمعیت ساکن در شهر قم نشان از رشد و توسعه فضاهای ورزشی در این مناطق دارد.

جهان‌بینی تصریح کرد: توجه به ورزش در بین روستاییان و عشایر یکی از اولویت‌های مهم دولت است و اداره کل ورزش و جوانان استان قم استان قم نیز به عنوان متولی ورزش در گذشته پیگیری‌های مستمری در این زمینه داشته است و آن را با قوت ادامه خواهد داد.

وی بیان داشت: وضعیت ورزش در بخش‌های تابعه قم از نگاه ما مطلوب است، ضمن اینکه مشکلات و کاستی‌های موجود نیز مورد توجه است اما با توجه به امکانات خوب دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، می‌توان از این امکانات برای پیشبرد برنامه‌های ورزشی استفاده کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به جاری بودن ساخت و ساز فضاهای ورزشی در بخش‌های تابعه قم، اظهار داشت: در حال حاضر در روستای قلعه چم از بخش سلفچگان یک سالن ورزشی در دست احداث است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

جهان بینی اضافه کرد: برای پیشرفت در ورزش بخش‌ها و شهرهای تابعه، باید هیئت‌های ورزشی به شکل جدی ساماندهی شوند، ضمن اینکه در سالروز میلاد با سعادت حضرت امام علی (ع) عملیات اجرایی چند طرح ورزشی مهم در قم آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به ورزش بانوان تاکید کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی ما در پایان سال از ورزش بخش‌ها و شهرهای استان قم، موضوع آمار بیمه ورزشی به خصوص در بخش بانوان است که این مهم نیازمند پیگیری بیشتر بخشداری‌ها و اداره ورزش و جوانان بخش‌های تابعه است.

وی تاکید کرد: امروزه یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه ورزش در تمام بخش‌ها، تلاش برای جذب و بهره‌گیری از توان بخش خصوصی است که در بخش‌های تابعه قم نیز با توجه به ظرفیت موجود، باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.9bzurhb55iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما