يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 4073
جهان‌بینی:

نیازهای ورزش بانوان قم با سرعت بیشتری تأمین می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با اعلام اینکه ورزش بانوان در قم طی سال‌های اخیر از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است، گفت: نیازهای ورزش بانوان با سرعت بیشتری در آینده تأمین خواهد شد.
نیازهای ورزش بانوان قم با سرعت بیشتری تأمین می‌شود
به گزارش قم نیوز، عباس جهان‌بینی ابراز داشت: حضور بانوان ورزشکار قمی در مسابقات مهم لیگ و قهرمانی کشور و کسب عناوین و افتخارات متعدد بیانگر این است که ورزش بانوان قم در رشته های مختلف هم اکنون توانمندی‌های بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: به همین خاطر یکی از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان توجه بیشتر به توسعه ورزش بانوان است و اگر در مورد ورزش مردان سخت‌گیری می‌کنیم، در بخش ورزش بانوان هیچ‌گونه ممانعتی با برنامه‌های پیشنهادی از سوی هیئت‌ها نداریم و با روی باز از طرح‌ و پیشنهاد‌ها برای رشد ورزش بانوان استقبال می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه ورزش بانوان با رعایت تمام مسائل شرعی و حفظ جایگاه بانوان در قم انجام می‌شود، تصریح کرد: به همین خاطر نیاز است که به ورزش بانوان توجه بیش از پیش شود و خوشبختانه با عنایت ویژه‌ای که وازرت ورزش و جوانان به عنوان متولی به ورزش بانوان دارد، مطمئناً نیازهای ورزش بانوان با سرعت بیشتری برطرف می‌شود.

وی عنوان داشت: در بخش بودجه نیز هیئت‌های ورزشی باید ۳۰ درصد از بودجه‌ سالانه خود در بخش ورزش را به ورزش بانوان هیئت مربوطه اختصاص دهند و اگر هیئتی در این زمینه کوتاهی کرد، نایب رئیس هیئت باید موضوع را از طریق اداره کل ورزش و جوانان پیگیری کند.‌

جهان‌بینی در ادامه با اشاره به فضاهای ورزشی بانوان در استان قم، اظهار داشت: خوشبختانه با طرح‌هایی که در چند سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است، سرانه قابل توجهی به ورزش بانوان تعلق گرفته است و می‌تواند بسیاری از نیازهای ورزش بانوان به فضای ورزشی را از پیش رو بردارد.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود برای ورزش بانوان در فضاهای باز، تاکید کرد: با توجه به بافت فرهنگی و مذهبی‌ و همچنین مشکلاتی که در زیر‌ساخت‌ها داریم، شرایط قم با سایر استان‌های متمایز است و به همین دلیل امکان ورزش کردن بانوان در فضاهای باز وجود ندارد اما تلاش ما این است که در آینده فضاهایی ایجاد شود که این نیاز ورزش بانوان نیز برطرف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: این اداره کل با جدیت پیگیر رفع موانع و مشکلات ورزش بانوان استان قم است و به همین دلیل در تلاش برای بهبود جایگاه ورزش بانوان در اداره‌‌ کل ورزش و جوانان استان، نخستین اداره کلی بودیم که در آن جایگاه ورزش بانوان از مسئولیت به معاونت ارتقا یافت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بین ۴۵ هیئت ورزش استان قم نزدیک به ۳۶ هیئت در بخش بانوان فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، اضافه کرد: نگاه ویژه به ورزش بانوان نیز سبب ارتقای جایگاه ورزش بانوان به معاونت تبدیل شد و این امر نشان می‌دهد که متولیان ورزش کشور نیز بر توسعه ورزش بانوان اهتمام دارند و خوشبختانه این مهم را با موفقیت بانوان در مسابقات مختلف مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.edjiw6dxmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما