پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 11077
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم:

انجام ایمپلنت در بیماران دیابتی مستلزم کنترل بیماری آنهاست

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استفاده از روش ایمپلنت برای افراد مبتلا به دیابت باید با تدابیر لازم انجام شود.
انجام ایمپلنت در بیماران دیابتی مستلزم کنترل بیماری آنهاست
به گزارش قم نیوز، دکتر مریم حقی روز پنج شنبه در گفت و گویی افزود: ایمپلنت در افراد دارای بیماریهای لثه، پوکی استخوان، سیگاری ها و افراد مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی هستند نیز باید با تدابیر لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه ایمپلنت جایگزینی مناسب برای دندانهای از دست رفته می باشد، افزود: ایمپلنت مبحث نوینی در علم دندانپزشکی است که در سالهای اخیر پیشرفتهای زیادی کرده و تا حدودی نگرانی نسبت به از دست دادن دندانها را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه با از دست رفتن دندانها، استخوان باقیمانده در فکین در اثر عملکرد نرمال بدن دچار تحلیل می شود، گفت: قراردهی ایمپلنت ها با ابعاد مختلف متناسب با ناحیه قرارگیری در فک تا حدودی موجب بازسازی عملکرد نرمال بدن و کاهش میزان از دست رفتن استخوان در فک ها می شود.

این متخصص جراحی لثه با بیان اینکه بصورت کلی استفاده از این روش برای افراد منع تجویز ندارد، اظهار داشت: در افراد مبتلا به دیابت، استفاده از روش ایمپلنت باید با تدابیر لازم و کنترل بیماری انجام شود.

حقی رعایت بهداشت دهان و دندان را در سلامت و بقاء ایمپلنت های قرار داده شده ضروری دانست و گفت: تحقیقات نشان می دهد با بکارگیری این تدابیر حدود ۹۵ درصد ایمپلنت ها کارایی لازم را دارند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfexdy.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما