شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 11102
با حضور رئیس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه صورت می‌گیرد

کتاب اطلس تاریخ اسلام در بوته نقد

قم نيوز : قم نیوز: مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن‌های علمی حوزه از برگزاری نشست بررسی و نقد کتاب اطلس تاریخ اسلام روز بیست و هشتم دی در قم خبر داد.
کتاب اطلس تاریخ اسلام در بوته نقد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عیسی اشکوری با اشاره به فعالیت‌های انجمن تاریخ پژوهان اظهار کرد: انجمن تاریخ‌پژوهان در زمینه برگزاری گردهمایی‌های علمی، شناسایی پژوهشگران رشته تاریخ و اطلاع‌رسانی به آنها تلاش می‌کند.

مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به عضویت پژوهشگران تاریخ در انجمن تاریخ‌پژوهان گفت: استادان تاریخ از اعضای این انجمن هستند که در زمینه تقویت ارتباط بین عالمان و فضلای برجسته و شناسایی پژوهشگران و استعدادها و ذخایر حوزه تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از پژوهشگران تاریخ، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل داخل و خارج کشور، همکاری با نهادهای اجرایی و زمینه‌سازی برای تربیت نیروی انسانی از دیگر فعالیت‌های انجمن تاریخ‌پژوهان است.

اشکوری برگزاری نشست‌های مختلف به منظور افزایش سطح و معارف اعضای انجمن را از دیگر فعالیت‌های این انجمن ذکر کرد.

برگزاری ۴۱ نشست تخصصی به همت انجمن تاریخ‌پژوهان
وی یادآور شد: تاکنون انجمن تاریخ‌پژوهان ۴۱ نشست علمی و پنج جلسه نقد کتاب را برگزار کرده و تدوین کتاب‌ها و مقالات علمی را در دستور کار قرار داده است.

مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن‌های علمی حوزه عنوان داشت: انجمن تاریخ‌پژوهان ۲۵ جلد مجله علمی و تخصصی منتشر کرده و با ۶۰ مرکز در زمینه تاریخ همکاری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن تاکنون همایش‌های تولید علم، تشیع و خاورشناسان و سیره پیامبر اعظم(ص) را برگزار کرده و برگزاری همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) را در دستور کار دارد.

اشکوری از برگزاری نشست بررسی و نقد کتاب اطلس تاریخ اسلام خبر داد و افزود: این نشست با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوالفضل بنایی کاشی رئیس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه و ناقدان حجج اسلام دکتر محسن الویری استادیار دانشگاه باقر العلوم، حسین مرادی نسب استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر اصغر منتظر القائم دانشیار دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

نشست بررسی و نقد کتاب اطلس تاریخ اسلام ۲۸ دی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از سوی انجمن تاریخ‌پژوهان و با همکاری گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مؤسسه اطلس تاریخ شیعه در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcewz8z.jh8z7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما