سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 11200

اولين جشنواره از انتظار تا انقلاب در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: اولين جشنواره از انتظار تا انقلاب در بهمن‌ماه سال جاری، همزمان با دهه فجر در قم برگزار می شود.
اولين جشنواره از انتظار تا انقلاب در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، اين جشنواره در چهار زمان نهم ربيع‌الاول، آغاز امامت و ولايت حضرت مهدی(عج) و هفدهم ربيع، ميلاد با سعادت پيامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و ۲۳ ربيع‌الاول، سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم و دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

اين جشنواره با اهدافی از جمله ساماندهی توأم با برنامه‌ريزی در برنامه‌های وی‍ژه اين ايام استان، ‌بازشناسی درس‌های قولی و فعلی پيامبر اكرم(ص)، توجه ويژه به نهم ربيع‌الاول به‌عنوان جشن امامت، توجه ويژه به برنامه‌های ايام دهه فجر و توجه مضاعف به هفته وحدت و ميلاد پيامبر اسلام(ص) و توجه ويژه به سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم برگزار می‌شود.

اين جشنواره در چهار بخش طلوع؛ ويژه برنامه‌های مرتبط با ترويج فرهنگ مهدويت و انتظار، رسول مهر؛ ويژه‌برنامه‌های مرتبط با ميلاد پيامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) و بخش فجرآفرينان؛ ويژه‌برنامه‌های مرتبط با دهه فجر و بخش كريمه؛ ويژه‌برنامه‌های مرتبط با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم برگزار می‌شود.

كودكان و نونهالان، نوجوانان،‌ جوانان، ‌دانشجويان، روحانيان، بزرگسالان و خانواده‌ها گروه‌های شركت‌کننده در اين جشنواره را تشكيل می‌دهند.

اين جشنواره در مكان‌هايی هم‌چون حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمكران، مساجد و بوستان‌های شهر، مدارس، ‌دانشگاه‌ها و نهادها و ادارات استان برگزار می‌شود.

نشست‌های تخصصی، جنگ‌ها و برنامه‌های متمركز، جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپايی نمايشگاه‌های مختلف، تحقيق، پژوهش و مشاوره از جمله برنامه‌های پيش‌بينی شده در اين جشنواره است.

اين جشنواره در روزهای دوم تا ۲۲ بهمن مصادف با ۹ ربيع تا ۲۹ ربيع‌الاول با مشاركت دستگاه‌های مختلف استانی برگزار می‌شود.

برای اين جشنواره برنامه‌هايی نيز در بخش تبليغی و ترويجی در نظر گرفته شده كه از جمله آن‌ها می‌توان به انتخاب بهترين جشن‌های مردمی در سال‌روز ميلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) در مساجد، ‌مدارس، ‌هيئات و دانشگاه‌ها اشاره كرد.

برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، ‌برپايی ايستگاه‌های فرهنگی در مسير راهپيمايی ۲۲ بهمن، طرح ختم قرآن به نيت سلامتی امام زمان(عج) و هديه به ساحت پيامبر اسلام(ص) و شهدای انقلاب و امام راحل، ايجاد ايستگاه‌های فرهنگی، نقاشی طولی كودكان در مسير راهپيمايی و برپايی نمايشگاه فجرآفرينان نيز از ديگر برنامه‌های اين بخش است.

اجتماع صاحبان اسامی محمد، احمد، مصطفی، جعفر، فاطمه، معصومه و صادق در حرم مطهر و مسجد جمكران و بيت‌النور، محفل انس با قرآن و عترت، برگزاری جشنواره تئاتر در مدارس و كانون‌ها،‌ برپايی نمايشگاه عصر انتظار و ديگر نمايشگاه‌های سيار و برگزاری يادواره شهدای انقلاب اسلامی از ديگر برنامه‌ها در بخش پايانی این جشنواره است

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdzx0f.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما