چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : 11230
پارچه‌باف خبر داد

30 دی آغاز عملیات تعویض ضریح امام حسین (ع)

قم نيوز : قم نیوز: مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر اباعبدالله از آغاز عملیات اجرایی تعویض ضریح مطهر اباعبدالله ‌الحسین از شنبه 30 دی به مدت 45 روز خبر داد.
30 دی آغاز عملیات تعویض ضریح امام حسین (ع)
به گزارش قم نیوز، محمود پارچه‌باف که برای عملیات تعویض ضریح در کربلا به سر می‌برد از تجهیز کارگاه به منظور عملیات تعویض ضریح مطهر اباعبدالله الحسین در قسمت باب السلام صحن مطهر سیدالشهدا خبر داد.

وی ابراز داشت: تمام قطعات ضریح مطهر که در قالب کاروان سفینة‌النجاة و قبل از آن به کربلای معلی منتقل شده بود روز گذشته از انبارهای عتبه در خارج از شهر کربلا به صحن شریف حسینی منتقل شد.

مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر اباعبدالله الحسین با بیان اینکه قرار بود عملیات تعویض ضریح از اول ربیع الاول (چهارم دی ماه) شروع شود، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم آمادگی مقدمات کارگاهی و همچنین به دلیل بررسی راهکاری برای افزایش فضای زیارت زائرین در طول زمان تعویض، درب‌ها از روز شنبه ۳۰ دی ماه مصادف با هفت ربیع الاول بسته شده و عملیات اجرایی برای جایگزینی ضریح جدید آغاز خواهد شد.

پارچه‌باف همچنین با اشاره به تمهیدات جدید در نظر گرفته شده برای زائران اباعبدالله الحسین گفت: فضایی که برای عملیات تعویض ضریح مطهر در نظر گرفته شده به حداقل ممکن کاهش یافته است و فضای بیشتری در اختیار زائران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی جدید بخش مسجد پشت سر حضرت نیز در اختیار زوار خواهد بود و تنها رواق دور تا دور ضریح مطهر (زیر گنبد) برای عملیات تعویض در نظر گرفته شده است یادآور شد: پیش از این قرار بود تنها رواق‌های بالای سر (مرقد ابراهیم مجاب)، پیش رو (قتل‌گاه، مرقد حبیب و مرقد شهدا) و پایین پا در دسترس زائران قرار گیرد.

مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر اباعبدالله با اشاره به اینکه مدت زمان تعویض ضریح حدود ۴۵ روز در نظر گرفته شده است اظهار کرد: از این مدت ۱۰ روز به عملیات انتقال ضریح فعلی و مابقی به جایگزینی ضریح جدید اختصاص دارد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgzx9q.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما