يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 11326
پنج‌شنبه این هفته

هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم برپا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برپایی هشتیم نمایشگاه کتاب استان قم خبر داد.
هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم برپا می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید رسول موسوی نژادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به برپایی هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از پنجم بهمن ماه در مجتمع امام خمینی قم فعالیت خود را آغاز کرده و ۱۱ بهمن ماه به کار خود خاتمه می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد برپایی چهار نمایشگاه کتاب استانی، کتاب کودک و نوجوان، کتاب حوزه و نمایشگاه یاد یار مهربان بودیم تصریح کرد: امسال نمایشگاه کتاب استانی و نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان ادغام شده است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه ناشران در ۱۳۰ غرفه نمایشگاه کتاب استان قم نسبت به عرضه آخرین آثار منتشر شده اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی با موضوعات دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، درسی و کمک درسی و همچنین کتاب‌هایی ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای عرضه کتاب در نمایشگاه کتاب استانی تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، یادآور شد: تخفیف در نظر گرفته شده برای عرضه کتاب در این نمایشگاه ۴۰ درصد است که ۲۰ درصد از طریق ناشران و ۲۰ درصد هم از طریق بن کارت‌های الکترونیکی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

موسوی نژادیان با اشاره به مشکلات موجود در عرصه چاپ و نشر در کشور تصریح کرد: با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی فضای مطلوبی برای عرضه محصولات ناشران فراهم شده و با این اقدام از نظر اقتصادی به فعالان چاپ و نشر کمک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است افزایش قیمت در کاهش سرانه مطالعه تاثیر بگذارد، بیان کرد: با برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی کتاب‌ها با هزینه پایین در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا ما شاهد کاهش سرانه مطالعه نباشیم.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه در قم از وضعیت مطلوبی در مقایسه با دیگر استان‌ها برخوردار است، یادآور شد: مردم قم نگاه فرهنگی عمیقی داشته و نسبت به مطالعه اهتمام دارند و ما نیز تلاش می‌کنیم که با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب زمینه ارتقاء هرچه بیشتر این فرهنگ را فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی نمایشگاه کتاب حوزه پس از نمایشگاه کتاب استانی خبر داد و بیان کرد: در نمایشگاه کتاب حوزه نیز آخرین کتاب‌های حوزوی منتشر شده به طلاب علوم دینی عرضه می‌شود.

هشتمین نمایشگاه کتاب قم هم‌زمان با ۲۴ استان کشور از پنجم تا یازدهم بهمن در مجتمع فرهنگی امام خمینی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcce1qs.2bqsi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما