يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 11330
معاون فرهنگی جامعة ‌المصطفی خبر داد

تقدیر از شخصیت قرآنی آیت‌الله سبحانی

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی تربیتی جامعة ‌المصطفی العالمیة گفت: تجلیل از شخصیت و فعالیت‌های قرآنی آیت‌الله سبحانی با هدف نشان دادن ظرفیت‌های قرآنی شیعه در دستور کار المپیاد قرآن و حدیث قرار دارد.
تقدیر از شخصیت قرآنی آیت‌الله سبحانی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح با اشاره به برگزاری مرحله نهایی هجدهمین دوره المپیاد قرآن و حدیث المصطفی اظهار کرد: تبلیغ قرآن محور از جمله بخش‌های مهم این المپیاد به شمار می‌رود که هدف این طرح تربیت مبلغانی است که فعالیت تبلیغی خود را با محتوای قرآن انجام داده و در موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه به فعالیت خواهند پرداخت.

وی عنوان داشت: یکی از اهداف المپیاد قرآن و حدیث، معرفی دستاوردهای قرآنی علمای شیعه به جهان اسلام است و در طول این مدت کتاب‌های زیادی برای مسابقات در نظر گرفته می‌شوند تا جوانان سراسر جهان با ظرفیت علمی شیعه آشنا شوند.

معرفی ظرفیت‌های قرآنی شیعه در المپیاد قرآن و حدیث المصطفی
صالح با بیان اینکه المپیاد قرآن و حدیث المصطفی توانسته است ظرفیت‌های قرآنی شیعه را به علاقه‌مندان در سراسر جهان معرفی کند اظهار کرد: در این دوره آثاری از علامه حلی، علامه طباطبایی، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله جوادی آملی و مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی معرفی شده و بیش از شش هزار جلد از آثار این بزرگان در میان شرکت کنندگان توزیع شده است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیة تربیت در قرآن و حدیث و روش تدریس و قرائت در ملل مختلف را از جمله موضوعات بخش آثار المپیاد قرآن و حدیث برشمرد و افزود: ملل مختلف به دلیل تفاوت‌های فرهنگی و زبانی دارای روش‌های گوناگونی در آموزش قرآن هستند؛ برگزاری مسابقه در این زمینه موجب ارائه بهترین روش‌ها برای تدریس قرآن در کشورهای مختلف شده و از میان آن‌ها نیز شیوه‌های برتر انتخاب خواهند شد.

ارائه آثار به پنج زبان بین‌المللی در المپیاد قرآن و حدیث
وی از ارائه آثار شرکت‌ کنندگان در المپیاد هجدهم قرآن و حدیث به پنج زبان زنده دنیا خبر داد و خاطرنشان کرد: فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و فرانسه زبان‌هایی هستند که شرکت‌کنندگان آثار خود را به این زبان‌ها ارائه کرده‌اند.

صالح ادامه داد: مرحله نهایی المپیاد هجدهم قرآن و حدیث از ۷ تا ۹ بهمن ماه در قم برگزار شده و طی این مدت جشن‌هایی نیز به مناسبت سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) با حضور طلاب خارجی و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌ المصطفی العالمیة با اشاره به تجلیل از شخصیت و خدمات قرآنی آیت‌الله سبحانی در المپیاد هجدهم قرآن و حدیث بیان داشت: هدف از این کار معرفی ظرفیت‌های علمی و معنوی حوزه‌های علمیه شیعی به جهان اسلام بوده و علاوه بر این الگو‌پردازی برای طلاب ایرانی و خارجی نیز با این کار مورد توجه است.

رونمایی از آثار قرآنی المصطفی
وی گفت: آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید بوده و سال‌ها به تلاش خستگی‌ناپذیر در عرصه قرآن پرداخته است؛ ۲۰۰ اثر علمی منتشر شده از سوی ایشان نشان‌دهنده عظمت مقام علمی این مرجع تقلید بوده و وی علاوه بر این مسئله در صحنه سیاسی و اجتماعی ایران نیز حضور چشمگیری داشته و در پشتیبانی از امام خمینی(ره) در دوران ستم‌شاهی اعلامیه‌هایی را منتشر کرده‌ ضمن اینکه در سال‌های پس از انقلاب همواره در کنار مقام معظم رهبری حضور داشته و از نظام اسلامی حمایت کرده‌ است.

صالح از رونمایی برخی آثار قرآنی و پژوهشی المصطفی طی برگزاری المپیاد هجدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سخنرانی آیت‌الله سبحانی و تجلیل از منتخبان از برنامه‌های مراسم اختتامیه خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchvxnz.23nzxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما