يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : 11343

مونوریل قم قابلیت تحمل زلزله هشت ریشتری و سیل را دارد

قم نيوز : قم نیوز: در بازدید جمعی از فرماندهان و کادر نیروی پدافند هوایی ارتش استان قم از پروژه‌های شهری قم،پروژه مونوریل قم مقاوم در برابر سیل و زلزله هشت رشتری عنوان شد.
مونوریل قم قابلیت تحمل زلزله هشت ریشتری و سیل را دارد
به گزارش قم نیوز، جمعی از نیروهای پدافند هوایی ارتش قم امروز یکشنبه از پروژه‌های عمرانی این شهر دیدن کردند، هدف از این بازدید که به همت شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، مطلع شدن از روند پیشرفت پروژه های شهری شهرداری قم بوده است.

پروژه عظیم میدان امام خمینی(ره) در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س)
میدان بزرگ امام خمینی(ره) در مجاورت حرم حضرت معصومه(س) و در بخش مرکزی شهر قم قرار دارد. این پروژه در قالب میدانی بزرگ و مجموعه خدمات بهداشتی در مجاورت این میدان است. آنچه شرایط سازه ای این پروژه را خاص می کند قرارگیری تمامی فعالیت ها و خدمات در زیرزمین می باشد. این پروژه شامل ساختمانی با پنج طبقه که شامل دو بخش تجاری، سه طبقه پارکینگ و خدمات تفریحی و بهداشتی است.

به گفته مسئول اجرایی پروژه پارکینگ امام خمینی(ره)، این پارکینگ ظرفیت پذیرش ۲ هزار دستگاه خودروی سواری و هزار و ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت را دارد، همچنین شامل ۷۰۰ واحد تجاری و ۲۴ دستگاه پله برقی، آسانسور و سیستم های نوین تهویه و دفع احتراق است.

استحری در بازدید فرماندهان و کادر نیروهای پدافند هوایی ارتش قم از پروژه میدان امام خمینی(ره) اضافه کرد: تا یک ماه دیگر پارکینگ این پروژه به بهره برداری می رسد و تا امروز این پارکینگ پیشرفت ۹۴ درصدی داشته است.

پروژه میدان امام خمینی (ره) شهر قم از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و تا کنون ۵۶ درصد پیشرفت داشته است و بخش های تجاری و سرویس های بهداشتی آن نیزبه ترتیب پیشرفت ۲۱ و ۲۷ درصدی داشته اند.

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز یک مونوریل قم
فرماندهان و کادر پدافند هوایی ارتش قم در ادامه از روند پیشبرد پروژه منوریل قم دیدن کردند.

مهندس معین، مدیر کنترل و تضمین کیفیت این پروژه، ضمن اشاره به ویژگی های منحصر به فرد منوریل نسبت به سایر سیستم های حمل ونقل شهری، گفت: استارت آغاز کار برای ساخت منوریل قم از سال ۸۹ زده شد و در حال حاضر فاز یک این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه فاز اول این طرح به طول هفت کیلومتر و فاز دوم نیز به طول ۲۰ کیلومتر خواهد بود، افزود: واگن های مونوریل قم از کشور ایتالیا خریدای می شود و این سیستم حمل ونقل قابلیت جابه جایی ۱۲ هزار نفر را دارد که تا ۱۹ هزار نفر نیز قبال ارتقا است.

به گفته معین، در فاز اول این پروژه از پنج قطار استفاده خواهد شد و این فاز از اوایل سال ۹۲ آماده بهره برداری خواهد شد.

مدیر کنترل و تضمین کیفیت پروژه مونوریل قم تصریح کرد: این سازه قابلیت تحمل زلزله هشت ریشتری را دارد و در صورت بروز سیل در رودخانه شهر قم، به هیچ عنوان دچار آسیب و صدمه نخواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: برای عبور مونوریل از جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) طرح‌های متعددی از سوی نهادهای مربوط مطرح شده است و تا کنون طرحی پیرامون کوتاه شدن پایه‌های این قطار شهری در جوار حرم مطهر مورد پذیرش واقع شد، اگرچه ممکن است تا عملیاتی شدن این بخش از طرح، پیشنهادهای بهتری نیز مطرح شود.

فاز اول مونوریل شهرقم شامل مسیرهای پارک سوار شمالی تا مصلی قدس است و اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان برای فاز اول این طرح در نظر گرفته شده است.

بازدید نیروهای پدافند هوایی ارتش از مترو و پروژه حرم تا حرم
نیروهای پدافند هوایی ارتش قم در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های شهری قم، از کارگاه خط A مترو و پروژه حرم تا حرم نیز دیدن کردند.

متروی شهر قم دارای دو فاز اصلی است که شامل ۱۴ کیلومتر می‌شود و تاکنون چهار کیلومتر آن با روش سنتی حفاری شده و ۱۰ کیلومتر دیگر نیز به شیوه مکانیزه حفاری خواهد شد.

این پروژه دارای زمانبندی پنج ساله است و اعتبار کلی آن بالغ بر هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

بلوار پیامبر اعظم(ص) ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
همچنین کاشانی، مسئول روابط عمومی سازمان توسعه و عمران شهرداری قم پیرامون پروژه حرم تا حرم یا بلوار پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: در سال ۱۳۸۸ اوراق مشارکت به مبلغ چهار میلیارد ریال به فروش رسید که با فروش این اوراق استارت این کار زده شد و هم اکنون مبلغ حاصل از این اوراق، تسهیلات بانکی و بودجه در نظر گرفته از سوی شهرداری قم اعتبار پیشبرد این پروژه را تامین می کنند.

به گفته کاشانی طول بلوار پیامبر اعظم(ص) هفت کیلومتر و عرض آن نیز ۲۰۰ متر است و تا کنون این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بلوار پیامبر اعظم(ص) جهت رفاه حال زائرین شهر قم، در ایام نیمه شعبان سال جاری به طور موقت استفاده شد و در ۶ ماهه اول سال ۹۲ مسیر سواره و تندرو این بلوار به بهره برداری می‌رسد.

تقاطع غیر هم سطح بلوار جمهوری اسلامی/ بزرگترین پل ارتباطی شهر قم
قریشی، مهندس مباشر ریاست کارگاه ساخت تقاطع غیرهمسطح جمهوری، در جمع نیروهای پدافند هوایی ارتش قم پیرامون روند اجرایی این پروژه گفت: زمانبندی بهره برداری از این پروژه آذرماه سال ۹۲ پیش بینی شده است و هم اکنون این پروژه ۴۱ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: این پروژه شامل ۲۸ پایه و چهار تقاطع اصلی است و هم اکنون ستون گذاری این طرح در حال انجام است.
به گفته قریشی چنانچه مشکلات مربوط به معارضین ملکی این پروژه نیز برطرف شود، این پروژه با سرعت بیشتری اجرایی خواهد شد.

تقاطع غیر هم سطح بلوار جمهوری اسلامی شهر قم یکی از مهمترین پل های ارتباطی این شهر است که مناطق ۲ و ۴ را به یکدیگر متصل می کند و فاز دوم منوریل قم از بالای این پل عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbffb8.rhb8apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

وحیدافشار
باسلام وخداقوت ازهمه دلسوزان شهرکریمه قم متشکریم لطفا برای رضای خداومردم واخرت کارخوب وباارزش انجام دهید.