چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 11403
معاون شهرداری قم خبر داد

بازنگری در ضوابط تراکم بافت‌های فرسوده

قم نيوز : قم نیوز: معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با مهم توصیف کردن بافت‌های فرسوده گفت: ضوابط مربوط به حوزه تراکمی بافت فرسوده باید مورد بازنگری قرار گیرد.
بازنگری در ضوابط تراکم بافت‌های فرسوده
به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی امروز در هجدهمین نشست مدیران نوسازی و بهسازی کلانشهرهای کشور در هتل استقلال قم از مراحل پایانی طرح تفصیلی شهر قم خبر داد و ابراز داشت: این طرح جامع هم‌اکنون در کمیته فنی شهرداری در دست بررسی است و برای تصویب نهایی به کمیسیون ماده پنج ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش مساحت بافت فرسوده شهری قم از هزار و ۷۴ هکتار به هزار و ۷۳۲ هکتار گفت: این افزایش مساحت نگران کننده است و شاید نوع مداخله و راهکارهای موجود در این حوزه بیشتر سمت و سوی اقتصادی داشته است.

ضرورت بازنگری در ضوابط مربوط به تراکم بافت‌های فرسوده

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم بر بازنگری در ضوابط مربوط به حوزه تراکمی بافت فرسوده تاکید و بیان کرد: به نظر می‌رسد برای برخی بافت‌های فرسوده باید عنوان ویژه و یا خاص گذاشت و اقدامات ویژه‌ای انجام داد.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده امروزه مسئله مهم شهری محسوب می‌شود گفت: این حساسیت به قدری است که شهردار قم چند هفته پیش خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودند و ایشان گلایه داشتند که در بافت فرسوده قم چه می‌کنید.

بهشتی عنوان کرد: امتیازاتی که بیشتر شهرها برای این بافت‌ها لحاظ کرده‌اند ایجاد انگیزه در مردم نکرده و حتی تسهیلات بانکی هم محرکی قوی برای فعالیت در بافت‌های فرسوده نبوده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم تصریح کرد: مداخله در ۱۰۰ هکتار از هزار و ۷۴ هکتار بافت فرسوده شهری قم در حوزه ترافیکی و بازگشایی معابر بوده است و در واقع نتوانستیم شهرسازانه وارد بافت فرسوده شویم.

دولت در حوزه بافت‌های فرسوده حضور پررنگ‌تری داشته باشد
وی مسکن مهر را از فرصت‌های پیش روی شهرداری‌ها دانست که متاسفانه از این فرصت استفاده نشد و اذعان کرد: اگر مسکن مهر در بافت‌های فرسوده اجرا می‌شد نقش موثری در روند احیا و بازسازی آنها داشت.

بهشتی خواستار حضور پررنگ دولت در بخش بافت‌های فرسوده شد و افزود: اخذ نظرات مردم و تلفیق آن با نظرات کارشناسان این حوزه می‌تواند در نگرش مدیران تغییر ایجاد کند و البته حضور دولت در این عرصه باید جدی‌تر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از نظرات همکاران بتوان در راستای تحقق پذیری طرح‌های تفصیلی شهرها حرکت کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcip5az.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما