سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 52944
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطرح کرد

ضرورت ورود بخش خصوصی به بحث نوسازی بافت فرسوده قم /از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: به صورت همه جانبه از ورود بخش خصوصی به بحث نوسازی بافت فرسوده شهر قم حمایت می‌کنیم، حتی از بانک‌های استان درخواست کردیم که در این زمینه کمک کنند.
ضرورت ورود بخش خصوصی به بحث نوسازی بافت فرسوده قم /از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم
به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی در حاشیه مراسم افتتاح درمانگاه ایثار در قم با اشاره به برنامه بازآفرینی شهری در استان قم اظهار کرد: در این برنامه تنها به کالبد بافت فرسوده توجه نمی‌شود، بلکه تمام آسیب‌های بافت فرسوده همچون کالبدی، اجتماعی و فرهنگی شناسایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در ستاد بازآفرینی پایدار شهری پس از بررسی مشکلات بافت فرسوده، وظیفه هر کدام از دستگاه‌ها برای حل این مشکلات تعیین می‌شود، برنامه پنج ساله ای در این زمینه منطبق بر برنامه ششم توسعه در استان قم تهیه شده است و اجرای کامل این برنامه نیاز به 300 میلیارد تومان دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: کلیات طرح بازآفرینی محله حائری در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان به تصویب رسید و جزئیات این طرح باید در کمیسیون ماده پنجم استان قم به تصویب برسد. محله حائری در مرکز شهر قم و در نزدیکی حرم حضرت معصومه(س) است.

بهشتی، محله حائری شهر قم را دارای فضای نابسامان دانست و تصریح کرد: باید بستر ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران را به طرح نوسازی محله حائری فراهم کنیم و بخش خصوصی می‌تواند سرعت بازسازی بافت فرسوده شهر قم را بیشتر کند.

وی ادامه داد: به صورت همه جانبه از ورود بخش خصوصی به بحث نوسازی بافت فرسوده شهر قم حمایت می‌کنیم، حتی از بانک‌های استان درخواست کردیم که در این زمینه کمک کنند و امیدواریم که مشارکت بخش خصوصی در نوسازی محله حائری الگویی برای محلات دیگر در بافت فرسوده شهر قم باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بافت فرسوده به این معنی نیست که با دادن ضوابط مازاد بر طرح تفصیلی و افزایش تراکم، استحکام این بافت‌ها را بیشتر کنیم، اما به سایر بخش‌ها آسیب بزنیم، ما به شدت مراعات می‌کنیم که از تراکم پیش بینی شده در طرح تفصیلی عبور نکنیم.

بهشتی با اشاره به ضرورت ورود بخش خصوصی به بحث نوسازی بافت فرسوده شهر قم اظهار کرد: به دنبال این هستیم که بخش خصوصی با سرمایه گذاری در بافت فرسوده سود خوبی کسب کرده و برای این مساله ساز و کار مناسبی را تعریف کردیم.

وی ادامه داد: سرمایه گذار برای نوسازی بافت فرسوده شهر قم باید هم گزینه خرید منازل از مردم و هم گزینه مشارکت آن‌ها برای نوسازی منازل را ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: در نوسازی بافت فرسوده شهر قم باید اماکن دارای ارزش تاریخی حفظ شود، به دنبال توسعه و تعریض در بافت تاریخی این شهر نیستیم، بلکه می‌خواهیم عرض معابر را در این بافت حفظ کنیم و تنها به دنبال مرمت جداره و کفسازی معابر هستیم. تخریب جداره موجب از بین رفتن هویت بافت تاریخی شهر قم می‌شود.

بهشتی در پایان با اشاره به مشوق‌های شهرداری قم برای نوسازی منازل در بافت فرسوده خاطرنشان کرد: شهرداری مشوق‌هایی را برای نوسازی منازل در این بافت ارائه کرده است تا مردم منازلشان را در این مناطق نوسازی کنند، اما اجباری در این زمینه وجود ندارد، دولت به دنبال خرید منازل در بافت فرسوده و تجمیع این منازل نیست و این مساله کار بخش خصوصی است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdon0k.yt0xo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما