پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 11422
زمانی عنوان کرد:

ناوگان مسافربری درون شهری قم باید به بخش خصوصی واگذار شود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده شرکت‌های حمل و نقل درون شهری قم با بیان اینکه 17 شرکت در زمینه حمل و نقل درون شهری در قم فعالیت می‌کنند، گفت: حمل و نقل درون شهری باید بر اساس اصل 44 قانون اساسی برون سپاری شده و به بخش خصوصی واگذار شود.
ناوگان مسافربری درون شهری قم باید به بخش خصوصی واگذار شود
به گزارش قم نیوز، حمید رضا زمانی با اشاره اینکه شرکت‌های حمل و نقل درون شهری باید خود را با امکانات روز هماهنگ کنند، گفت: اگر شرکت‌ها از هر حیث خود را برای پذیرش مسئولیت‌هایی که هنوز به آنها واگذار نشده آماده کنند دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی دغدغه ای برای عدم واگذاری حمل و نقل درون شهری نخواهند داشت.

در قم حدود ۶ هزار انواع تاکسی وجود دارد
وی با بیان اینکه حدود هزار و ۲۰۰ تاکسی زیر نظر شرکت‌های عضو فعالیت می‌کنند، گفت: استان قم حدود ۶ هزار انواع تاکسی دارد که جا دارد برای ارتقا خدمات رسانی آنها برنامه ریزی شود.

این فعال در زمبنه حمل و نقل با تأکید بر اینکه مشکلات صنفی و نیازهای اولیه خود را باید در جلسات درون گروهی برطرف کنیم، اظهار داشت: باید مسائلی مانند بیمه، دارایی و قیمت گذاری، تغییر و تعویض خطوط و... میان اعضا برطرف و سپس در صورت لزوم به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری انتقال یابد.

وی گفت: هم اکنون ۱۷ شرکت حمل و نقل درون شهری در زمینه‌های شبکه‌های بی سیم، سرویس مدارس، خطوط بار در قم فعال هستند.

زمانی با تأکید بر اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی مبنی بر برون سپاری و واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی بیان داشت: در این راستا و برای پیگیری حقوق صنفی خود درصدد تشکیل و تاسیس انجمن صنفی شرکت‌های دورن شهری هستیم که خوشبختانه با نظر مساعد و موافقت شهردار قم در حال پیگیری مراحل اداری و قانونی کار هستیم.

وی به امکانات و تامین وسایل رفاهی برای رانندگان شرکت‌های عضو در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: سعی کرده ایم علاوه بر رسیدگی به مسائل سکونت و مسکن رانندگان‏، شرایطی را برای سرویس خودروها، تعیین مراکز معاینات فنی، تهیه لوازم یدکی، احداث مراکز و کلینیک‌های درمانی، پی گیری استفاده از مزایای پزشک خانواده را با بهترین شرایط و قیمت فراهم کنیم که اگر همه این‌ها تامین شود می‌تواند تا ۳۰ درصد هزینه‌های زندگی روزمره این قشر را کاهش دهد.

تبیین راه دست یابی به رتبه پنج توسط شرکت های حمل و نقل درون شهری
رئیس هیئت مدیره شرکت ایثارگران جهاد صادق با تأکید بر اینکه ایجاد انجمن صنفی می‌تواند تسهیلات و امکانات بهتری را برای این قشر زحمتکش فراهم کند، گفت: نرخ تغییر وضعیت رانندگان برای ورود به شبکه بی سیم ۶۵۰ هزار تومان است که با پیگیری‌هایی که از طریق شورای شهر انجام دادیم برای ایثارگران عزیز توانستیم تخفیف ۲۵ درصدی بگیریم که این امر مهم با همکاری و تعامل اعضای شورای شهر قم فراهم شده است که جای تقدیر و امتنان دارد.

وی با تبیین راه‌های دست یابی به رتبه پنج در حمل و نقل درون شهری، افزود: برای دست‌یابی به حداقل کیفیت اخذ و موافقت تشکیل یک شرکت حمل و نقل درون شهری باید مسائلی مانند ارائه خدمات کافی، توجه به چارت سازمانی، برخورداری از افراد تحصیل کرده و نیروها ی متخصص، استفاده از امکانات رفاهی برای رانندگان؛ از جمله اعطای وام‌های قرض الحسنه، امکانات ورزشی، تفریحی و بخشی از امکانات آموزشی فرهنگی را در نظر بگیرد.

رانندگان تاکسی تابلوی اجتماعی و فرهنگی شهر قم هستند

زمانی با تاکید بر اینکه رانندگان تاکسی شغل حساس و مهمی دارند، گفت: رانندگان تابلوی سیاسی و اجتماعی شهر هستند و نمای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هر شهری را می‌توان از طریق رانندگان و محیط درون آن به دست آورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهر قم ام القرای جهان اسلام و دارای جایگاه بین المللی است، اظهار داشت: امروزه در جامعه ما در داخل تاکسی‌ها صریحترین و بیشترین تحلیل‌ها و مباحث روز جامعه مطرح می‌شود. لذا باید کاری کنیم تا محیط تاکسی شهری قم در شأن کریمه اهل بیت(ع) و جایی برای تبیین و‌ ترویج افکار و ‌اندیشه‌های مذهبی و معنوی مردم قم باشد.

ناوگان مسافربری قم ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های برون سپاری کامل را دارد
عضو هیئت مدیره شرکت ایثارگران جهاد صادق با تأکید بر نیاز مبرم بر آموزش در میان جامعه حمل و نقل درون شهری استان بیان داشت: باید تعامل راننده با مسافر و تکریم مسافر، برخورداری از وضعیت مطلوب فیزیکی اتومبیل، تکریم زائرین و مسافران خاص از جمله معلولان و ناشنوایان و.. به نحو احسن آموزش داده شود.

وی به دریافت مدیریت تعالی سازمانی توسط شرکت‌های حمل و نقل درون شهری اشاره کرد و گفت: نباید خود را از دریافت استانداردهای بین المللی(ایزو) و مدیریت‌های کیفیت بی‌نیاز بدانیم که مبحث اساسی در اصول مسافربری استاندارد است.

زمانی با تأکید براینکه دولت باید به سمت برون سپاری ناوگان‌های درون شهری برود گفت: در شهری مانند قم که در هر خیابان آژانس‌های شخصی با مدیریت کاملا خصوصی و با بهترین کیفیت فعالیت می‌کنند زیبنده نیست که دستگاه‌های وابسته به دولت به جز مدیریت و نظارت مشغول امور اجرایی ناوگان‌های حمل و نقل درون شهری آن باشد.

وی با تأکید براینکه شرکت‌های حمل و نقل درون شهری و رانندگان تحت پوشش باید باهم متحد و یکدل باشند تا به اهداف مهم خود دست یابند، گفت: شرکت‌های مذکور باید به سمت مکانیزه شدن و ارتقاء در رتبه بندی پیش بروند.

زمانی افزود: ما باید شرایط لازم را برای خدمت رسانی شایسته به مشتری را فراهم کنیم تا مسئولان دلسوز قم نیز نسبت به واگذاری وظایف طبق قانون اصل ۴۳ و ۴۴ دغدغه‌ای نداشته باشند. این مسئله بسیار مهمی است که ما در جلسات درون گروهی شرکت‌ها و در انجمن صنفی در شرف تاسیس با جدید دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcj8xev.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما