شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 11462

تخصصی شدن شهرک های صنعتی استان قم

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس برنامه‌ریزی بودجه شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: شهرک های صنعتی استان قم به سمت تخصصی سازی پیش می رود.
تخصصی شدن شهرک های صنعتی استان قم
به گزارش قم نیوز، علی شجاعی گفت: تاکنون شش شهرک صنعتی در استان قم فعال است که در سال های اخیر با رویکرد همسان سازی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی چاپ و نشر شهاب، محمودآباد، سلفچگان، مرکز خدمات فناوری کسب و کار، شهرک صنعتی قنوات و شکوهیه در سطح استان فعال است که واحدهای تولیدی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بومی استان و خارج از استان در آنها فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: تخصصی سازی شهرک ها بستر مناسبی را برای رشد و ایجاد فضای رقابتی و نظارتی فراهم می کند و امکان خدمات رسانی و حمایت نیز به فعالان در آن شهرک ها راحت تر می شود.

شجاعی با اشاره به اینکه چوب به عنوان یکی از ظرفیت های اقتصادی استان محسوب می شود، گفت: شهرک صنعتی قنوات با چهار هزار واحد تولیدی و اشتغالزایی ۶۴ هزار نفر در زمینه صنعت و چوب فعال است.

وی خاطر نشان کرد: اغلب فعالان در زمینه صنایع شیمیایی در سطح استان و کشور نیز در شهرک صنعتی سلفچگان متمرکز شده اند.

وی در ادامه افزود: فاز نخست شهرک صنعتی محمودآباد در بخش کانی های غیرفلزی اختصاص یافت و در فاز دوم نیز واحدهای فعال در این شهرک زمینه های عمومی هستند.

شجاعی بیان داشت: شهرک صنعتی چاپ و نشر شهاب نیز به عنوان نخستین شهرک تخصصی در زمینه چاپ در سطح کشور است که در استان قم ایجاد می شود.

وی در پایان تصریح کرد: استان قم به دلیل شرایط جغرافیایی، نزدیکی به تهران، نزدیکی به خطوط راه آهن و فرودگاهی شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران بومی و غیربومی فراهم کرده است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdxo0f.yt0f96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما