يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : 11501
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس:

مجلس روی مخالفت خود با اجرای فاز دوم هدفمندی ایستاده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز مجلس بر روی حرف قبلی خود یعنی مخالفت با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در صورت افزایش تورم ایستاده است.
مجلس روی مخالفت خود با اجرای فاز دوم هدفمندی ایستاده است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی امروز با اشاره به نظر مجلس درخصوص اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: احمدی نژاد با حضور در مجلس مطالبی را با نمایندگان در میان گذاشت و شب قبل از آن نیز در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور و ۳۰ نفر از اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس، نمایندگان خواستار فکر دولت برای حل مشکل تورم یا گرانی شدند.

وی افزود: نمایندگان مجلس بر تسهیل شرایط اقتصادی برای مردم تاکید دارند و از دولت خواسته‌اند تمام بررسی‌ها را برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها انجام دهد تا تورم بیش از میزان کنونی افزایش نیابد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در مدت باقی مانده از سال جاری بعید به نظر می‌رسد گفت: دولت و مجلس در حال بررسی این طرح هستند تا میزان افزایش یارانه‌ها را به دقت تعیین کرده و در عین حال از افزوده شدن فشار اقتصادی و تورم بر جامعه نیز جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: هنوز مجلس بر روی حرف قبلی خود یعنی مخالفت با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در صورت افزایش تورم ایستاده است به همین دلیل برخی از اعضای دولت و نمایندگان جلساتی را به صورت روزانه برگزار می‌کنند تا به راهکاری مثبت در این زمینه برسند.

آشتیانی از احتمال اختصاص یارانه به صورت کالابرگ یا پول نقد در قالب کمک‌های مرحله دوم هدفمندی به ۱۵ میلیون خانوار ایرانی خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود ۴۵ میلیون نفر از مردم ایران زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در صورتی که فشار افزون‌تری بر مردم وارد نشد در نیمه نخست سال ۹۲ اجرا خواهد شد گفت: بعید است که در صورت افزایش تورم مجلس این طرح را بپذیرد.

وی اضافه کرد: هزینه‌های مرحله دوم هدفمندی باید در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود بنابراین احتمال دارد تأخیر در ارسال لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس به این دلیل باشد.

آشتیانی در ارتباط با تصویب بودجه یک دوازدهم توسط مجلس عنوان داشت: چنانچه دولت بودجه را تا هفته آینده به مجلس ارسال کند نمایندگان می‌توانند با سه شیفت کار آن را تصویب کنند اما اگر بیش از این تأخیر صورت گیرد بودجه یک دوازدهم تصویب خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchzmnz.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما