چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 9258
در جلسه درس بیان شد:

تقدیر آیت الله مکارم از مجلس در خصوص توقف مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان با تقدیراز اقدام مجلس شورای اسلامی در جلوگیری از اجرای مرحله دوم یارانه‌ها، گفت: دولتمردان باید با همفکری و مشورت در جهت مصالح مردم، مشکلات را حل کنند.
تقدیر آیت الله مکارم از مجلس در خصوص توقف مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان این که دشمنان با دو جنگ اقتصادی و فرهنگی کشور و ملت را مورد حمله قرارداده است، اظهار داشتند: کشور ما الان با دو جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی تحمیلی استکبار جهانی روبرو است.

سیاستمداران غربی بی رحم ترین انسان ها هستند

وی با بیان این که سیاستمداران غربی بی رحم ترین انسان‌های روی زمین هستند، افزود: سیاستمداران غربی با جلوگیری از ورود داروهای مورد نیاز بیماران، از بی رحم ترین مردم جهان محسوب می شوند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شعار حمایت از حقوق بشر دروغ بزرگی است که تنها برای موجه جلوه دادن خود از آن استفاده می‌کنند و این مسئله بارها ثابت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مجلس بهترین کار را در جلوگیری از اجرای مرحله دوم یارانه‌ها انجام داد.

آیت الله مکارم افزود: مرحله دوم یارانه‌ها دارای مشکلات جدی است، ابتدا دولتمردان باید دست در دست هم دهند و مشکلات را با همفکری و مشورت درجهت مصالح مردم حل کرده و با برنامه ریزی دقیق، مشکلات مرحله اول یارانه‌ها را نیز برطرف نمایند.

وی تصریح کرد: از کارهای بدون مشورت باید بپرهیزیم، نباید تصور کنیم که مشکلات قابل حل نیست وازعهده برطرف کردن آن ها برنخواهیم آمد؛ چرا که اگرمشورت و همدلی داشته باشیم، بر همه مشکلات فائق خواهیم آمد .

جنگ فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی

این مرجع تقلید با اشاره به جنگ تحمیلی فرهنگی دشمنان علیه مردم ایران اسلامی، گفت: دشمنان با ساخت فیلم موهن علیه و کاریکاتورهایی علیه وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، جنگ تحمیلی فرهنگی را علیه ما آغاز کرده اند.

وی با بیان این که می‌توانیم با همدلی و همفکری همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم، افزود: فیلم‌هایی که از اینترنت و ماهواره‌ها پخش می‌شود، موجب بدحجابی دختران، آلوده کردن جوانان به مواد مخدر و ... می‌شوند؛ این موارد از آثار و تبعات جنگ تحمیلی فرهنگی دشمنان است.

آیت الله مکارم در ادامه سخنان خود با بیان روایتی از امام هادی(ع)، اظهار داشت: انسان باید در طول زندگی ببین خوف و رجا زندگی کند.

وی با اشاره سرنوشت قوم"سبا" و "قارون"، ادامه داد: انسان‌هایی که روزی آروز داستند مانند قارون بوده و همانند او زندگی کنند، بعد از فرو رفتن تمام ثروت قارون و فروپاشی تمدن قوم سبا، خدا را شکر می‌کردند، که جای آنها نبوده‌اند.

عاقبت شوم قذافی و حسنی مبارک

به گزارش مرکز خبر حوزه، استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به این که در زمان کنونی هم قذافی و حسنی مبارک فرعون های عصر حاضر به شمار می رفتند، گفتند: بسیاری از سران کشورها برای گرفتن یک عکس یادگاری با قذافی لحظه شماری می کردند، ولی عاقبت انسان های فاسد، مردن به بدترین شکل ممکن است.
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcf.td1iw6d0cgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما