قم نيوز : قم نیوز:علی لاریجانی با بیان اینکه هم‌اکنون شرایط برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مناسب نیست؛ گفت: با توجه به افزایش فشارهای تحریم علیه ملت ایران، افزایش دوباره قیمت حامل‌های انرژی و ملزومات زندگی مانند آب و برق موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم می‌شود، از این‌رو گران کردن دوباره این ملزومات به مصلحت کشور نیست.
سخنان رهبری راه‌حل مشکلات امروز است اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به مصلحت نیست
قم نیوز:رئیس قوه مقننه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و مفصل با اقتصاددانان برای بررسی و ریشه‌یابی مشکلات اقتصادی کشور در ماه‌های اخیر افزود: در این جلسات اقتصاددانان برای حل مشکلات اقتصادی در یک مسئله متفق‌القول بودند که آن حمایت از تولید و مهار نقدینگی در کشور بود.

نماینده مردم قم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون شرایط برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مناسب نیست؛ گفت: با توجه به افزایش فشارهای تحریم علیه ملت ایران، افزایش دوباره قیمت حامل‌های انرژی و ملزومات زندگی مانند آب و برق موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم می‌شود، از این‌رو گران کردن دوباره این ملزومات به مصلحت کشور نیست.

لاریجانی با بیان اینکه تمام منابع کنونی کشور باید به سمت تولید سوق داده شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون در کشور نیروی تحصیل‌کرده بسیاری وجود دارد؛ تصمیم‌گیری از سوی دولت باید به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده صورت گیرد. به ویژه وزارت کشاورزی که مسئولیت سنگینی برعهده دارد باید در جهت خودکفایی محصولات اساسی گام بردارد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را خودکفایی در محصولات اساسی کشور دانست و افزود: در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها حدود ۳۰ درصد از درآمد حاصله به تولید اختصاص داده شده بود؛ اما متاسفانه این موضوع تحقق نیافت، لذا هم‌اکنون زمان اصلاح نواقص و مشکلات فرا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی به عنوان نوک پیکان تولید کشور باید روحیه‌ای مجاهدانه داشته باشند،‌ ادامه داد:‌ به طور حتم باید مشکلات تولید در کشور با تعاملات مسئولان حل شود، از این‌رو مجلس آمادگی همکاری با دولت در تصویب لوایح جدید که در زمینه حل مشکلات موثر است را دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری با تاکید بر اینکه سخنان مسئولان در عرصه‌های بین‌المللی باید دقیق، روشن و سرافرازانه باشد، گفت: متاسفانه گاهی بیانات افراد در شرایط کنونی آدرس‌های غلطی را به کشورهای دیگر ارسال می‌کند، اما تمام کشورها باید بدانند که ملت ایران پای آرمان‌های انقلاب و شهدا ایستاده است.

لاریجانی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی یادآور شد: به طور حتم تمام سخنان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید مبنای کار تمام مسئولان قرار گیرد، زیرا سخنان ایشان راه‌حل مشکلات امروز کشور است.

نماینده مردم قم در مجلس نهم در ادامه افزود: امیدوارم همان‌طور که ملت ایران در راه انقلاب مقاومت و ایستادگی به خرج داده‌اند، تمام مسئولان هم در این زمینه با مودت حرکت کنند که به طور حتم پیروزی در گرو حرکت در این مسیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان مرکزی هم‌اکنون از نیروهای بسیار خوب،‌ فهمیده و تحصیل‌کرده استفاده می‌کند، گفت: مجلس نیز تا جایی که بتواند در مسیر حل و رفع مشکلات این استان قدم برمی‌دارد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcc.eqoa2bqi0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما