دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 11522
در آستانه اعزام راویان به مناطق عملیاتی جنوب کشور

برگزاری همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس در قم

قم نيوز : قم نیوز: دبیر ستاد برگزاری همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس گفت: این همایش 12 بهمن ماه با حضور فعالان این عرصه در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می‌شود.
برگزاری همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه عملیات راهیان نور یکی از مهم‌ترین بسترهای تبیین فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است، این همایش در آستانه اعزام راویان به مناطق عملیاتی راهیان نور به منظور همدلی و هم‌افزایی بیشتر فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نقش روحانیون و حوزه‌‌های علمیه فعالان حوزوی باید برای تحلیل و تبیین فرهنگ جهاد و شهادت پیشگام و پیشرو باشند.

دبیر ستاد برگزاری همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس افزود: موسسه روایت سیره شهدا، موسسه طلایه داران نور آفاق، ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه قم، مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان، موسسه مطالعات راهبردی میقات قدس، موسسه نور کریمه و مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) در برگزاری این همایش مشارکت می‌کنند.

جوشقانیان بیان کرد: این همایش با سخنرانی آیت‌‌الله مومن، آیت‌الله عابدی، حجت‌الاسلام میرباقری، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، حجت‌الاسلام ماندگاری و حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان برگزار خواهد شد.

وی گفت: موضوعات مورد نظر این همایش بررسی مدیریت ولایی در انقلاب و دفاع مقدس، نقش حوزه در جنگ نرم و سخت، نقش انقلاب و دفاع مقدس در راستای تمدن عظیم اسلامی، تأثیر روایت‌گری در گفتمان سازی، نقش اعتقاد و ایمان به غیب در دفاع مقدس و تقابل جبهه کفر و نفاق با اردوگاه جهاد و شهادت است.

دبیر ستاد برگزاری همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس اضافه کرد: این همایش به منظور تعمیق و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت با مبانی علمی و با نگاهی به دفاع مقدس که آینه فرهنگ عاشورایی و جهاد و شهادت است برگزار خواهد شد.

جوشقانیان خاطرنشان کرد: اجرای همایش‌های مربوط به سال‌های گذشته بر عهده موسسه روایت سیره شهدا بود و این نخستین همایشی است که به شکل گسترده و با همکاری چندین موسسه و نهاد فعال در عرصه جهاد و شهادت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش با رویکرد آموزشی برگزار می‌شود ادامه داد: با توجه به اینکه فرهنگ جهاد و شهادت در برابر دنیای کفر و مادیت قد علم کرده است ضرورت دارد برای احیای این عرصه و تقدیر از فعالان آن چنین همایشی برگزار شود.

دبیر ستاد برگزاری همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس ابراز کرد: یاران امام زمان(عج) از جنس یاران امام حسین(ع) هستند و ویژگی تمام آن‌ها شهادت طلبی است و ما با تربیت فعالان عرصه جهاد و شهادت به دنبال آماده سازی مقدمات ظهور حضرت مهدی(عج) هستیم.

جوشقانیان با بیان اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس در عین عمل به تکلیف الهی با خانواده خود ارتباط خوبی داشتند گفت: سیره شهدا آنگونه که شایسته است در جامعه تبیین نشده و این همایش مأموریت ایجاد ارتباط تنگاتنگ روحانیون با مخاطبان شرکت کننده در اردوی راهیان نور را به عهده دارد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaumn6.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما