سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : 11541
سیار:

274 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی قم اختصاص یافت

قم نيوز : قم نیوز: رییس جهاد کشاورزی استان قم، با اشاره به اینکه طرح توسعه کشاورزی با مسوولیت شخص رییس جمهوری کلید خورده، گفت: در مجموع سال های 90 و 91، 274 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی قم اختصاص یافت.
274 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی قم اختصاص یافت
به گزارش قم نیوز، رضا سیار در دیدار مسوولان سازمان جهاد کشاورزی قم با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور، با بیان اینکه منابع از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود، افزود: تاکنون ۲۰۳ میلیارد تومان آن برای تسهیلات به بانک های عامل برای پرداخت به کشاورزان و بهره برداران تخصیص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، همچنین اعلام کرد: یکهزار و ۲۱ طرح با اشتغالزایی دو هزار و ۹۶۰ نفر و اعتبار ۲۰۳ میلیارد تومان در استان قم نیز به تصویب رسیده است.

سیار، به رویکرد سازمان جهاد کشاورزی استان قم در طرح توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به اقلیم استان قم و کم آبی؛ اصلاح الگوی کشت، اجرای هدفمندی یارانه ها، تجهیز مرغداری ها، صرفه جویی در آب، سوخت و دان از مهمترین رویکردهای سازمان به شمار می رود.

وی افزود: این طرح ها حاصل برگزاری ۱۴ جلسه ستاد استانی و یکصد جلسه فرعی در راستای طرح توسعه بخش کشاورزی و شناسایی طرح های منجربه تولید است.

اصلاح باغات به وسعت بیش از چهار هزار هکتار در طرح توسعه کشاورزی
رییس جهاد کشاورزی استان قم، اصلاح باغ ها را از دیگر برنامه های طرح توسعه بخش کشاورزی قم برشمرد و گفت: تمام هزینه های احداث باغ پسته با اعتبار ۱۵ ساله، سررسید از سال هفتم و کارمزد هفت درصد پرداخت می شود.

سیار، یکهزار کیلومتر لوله گذاری در مزارع و تسطیح اراضی به وسعت پنج هزار هکتار را از فعالیت های سازمان جهاد کشاوری قم ذکر کرد و گفت: با اجرای این طرح ها توانستیم از هدررفت بخشی از منابع آبی جلوگیری کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بحث تولید غذای سالم در قم کلید خورده است افزود: تمام گلخانه ها و باغ های استان تحت پوشش طرح برنامه «آی پی ام» که تولید غذای سالم می باشد قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb8sb8.rhb8apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما