چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 11564
پیریایی:

تبیین مکارم اخلاق در خانواده، موجب کاهش طلاق می شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: تبیین مکارم اخلاقی در خانواده ها، آمار طلاق را کاهش می دهد و آموزش مهارت های زندگی خانواده را تحکیم می نماید.
تبیین مکارم اخلاق در خانواده، موجب کاهش طلاق می شود
به گزارش قم نیوز، کرم رضا پیریایی در مراسم اختتامیه همایش طرح رحمت با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در برگزاری جلسات مهارت های زندگی گفت:طرح ملی رحمت آثار ارزنده ای در جامعه دارد که باید با برنامه ریزی بهتر، تعداد بیشتری از بانوان را تحت آموزش خود قرار دهد.

استاندار قم افزود: واقعیات اجتماعی حاکی از وجود آمار بالای طلاق در برهه ای از زمان است و بسیاری از خانواده ها به روشنی دلایل مهم طلاق را می دانند اما فقدان آموزش های لازم، مهارت های کافی را در اختیار آنان قرار نمی دهد.

وی با اشاره به جایگاه نظرات کارشناسانه در کاهش آمار طلاق تصریح کرد: این نظرات اگرچه به صورت علمی مسائل اجتماعی و اختلافات خانوادگی را بیان می کند اما مسائل و چالش های موجود در خانواده ها آن گونه که می اندیشیم پیچیده نیست و با آموزش های کافی به خوبی چاره اندیشی می شود.

استاندار قم اسلام را دین وفاق، محبت و وحدت دانست و اذعان داشت: دین ناب محمدی(ع) همواره بر تحکیم بنیان خانواده ها اشاره دارد و بهره گیری از شیوه های اخلاقی زندگی پیامبر(ص) و ائمه اطهار بسیاری از معضلات و مشکلات را به آسانی از میان می برد.

وی مکارم اخلاق را تکمیل کنننده دین برشمرد و عنوان کرد: انسان بدون توجه به اخلاق و رفتار اسلامی و انسانی نمی تواند رشد و کمال یابد زیرا اخلاق دین را تکمیل می کند و انسان را به رشد و شکوفایی می رساند.

پیریایی خاطرنشان کرد: ازدواج در حقیقت تشکیل کانون مقدس برای تربیت انسان است؛ اما متاسفانه آن قدر که به ظواهر ازدواج پرداخته می شود معنای عشق و محبت و قداست ازدواج در جامعه به درستی تبیین نشده است.

وی ایجاد ارتباط عاطفی میان اعضای خانواده را امری مهم در تحکیم خانواده دانست و گفت: مدیریت بحران، ارتقای توانمندی و آموزش های مهارت های زندگی نقش مهمی در ایجاد پیوند مقدس میان زوجین می شود و قطعا توانایی آنان را برای مواجهه با مشکلات ارتقا داده و در نتیجه آمار طلاق را کاهش می دهد.

استاندار قم تاکید کرد:همه برنامه ریزی های آموزشی باید با حقایق منطبق باشد زیرا با شعار نمی توان کاری را پیش برد و مشکلی را حل ساخت همچنین در این ارتباط با نظرسنجی های محرمانه میان خانواده ها علل حقیقی مشکلات را به خوبی شناسایی کنیم و برای رفع آنان با نگاه علمی منطبق با حقیقت وارد صحنه شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفته های رهبر معظم انقلاب تصریح کرد:معظم له تاکیدات فراوانی بر وحدت و وفاق بر اساس کرامت های دین اسلام داشته اند زیرا اساس بعثت پیامبر(ص) ایجاد وحدت و همدلی میان جوامع اسلامی و حتی خانواده ها می باشد.

پیریایی اذعان کرد: زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و ائمه اطهار بهترین روشهای زیستن و همدلی را آموزش می دهد که در این راستا لازم است کارشناسان دینی نیز در ایجاد وحدت میان مردم و به ویژه افزایش تحکیم خانواده ها در مقابله با نقشه ها و توطئه های دشمن حضوری موثر داشته باشند.

لازم به ذکر است طرح رحمت از سوی دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم و مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تیرماه سال جاری در ۴۰ پایگاه شهری و ۲۰ پایگاه روستایی آغاز شد و با آموزش مهارت های زندگی به بیش از دو هزار نفر از بانوان کار خود را در مرحله نخست طرح به پایان رساند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgtn9q.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما